Gmina Zbąszynek
Zamawiający
Ogłoszenie nr 500065740-N-2017 z dnia 28-11-2017 r.
Gmina Zbąszynek: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.900.000,00 zł dla Gminy Zbąszynek

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 599915-N-2017
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500044449-N-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Zbąszynek, Krajowy numer identyfikacyjny 97077055700000, ul. Rynek  1, 66-210   Zbąszynek, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 683 849 140, e-mail przetargi@zbaszynek.pl, faks 683 849 484.
Adres strony internetowej (url): www.zbaszynek.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.900.000,00 zł dla Gminy Zbąszynek
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
RIT.IV.271.16.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.900.000,00 zł dla Gminy Zbąszynek,Szczegółowe warunki zamówienia: 3.3.1. Wysokość udzielanego kredytu, łącznie w kwocie 1.900.000,00 zł; 3.3.2. Przeznaczenie kredytu – kredyt przeznaczony jest na spłatę wcześniejszych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek długoterminowych; 3.3.3. Termin uruchomienia kredytu: Kwota 1.900.000,00 zł – nie później aniżeli 5 dni od daty otrzymania dyspozycji przez zamawiającego, poprzedzonej podpisaniem umowy (dyspozycja może być przedłożona najwcześniej w dniu podpisania umowy), W celu możliwości porównania ofert, prosimy o uwzględnienie daty zawarcia umowy na dzień 31.10.2017 r.; Całość kredytu możliwa do wykorzystania maksymalnie do 31 grudnia 2017r., Karencja w spłacie kapitału do 31 grudnia 2018 roku. 1.1.1. Spłata kredytu - w miesięcznych ratach kapitałowych, na koniec każdego miesiąca, począwszy od mie¬siąca stycznia 2019 roku do grudnia 2027 roku, wg poniższego: W latach 2019 -2026, roczna spłata kapitału w wysokości 211.104,00 zł, t.j. w każdym roku 12 m-cy x 17.592,00 zł (w m-cach od stycznia do grudnia), W roku 2027, roczna spłata kapitału w wysokości 211.168,00 zł, t.j. 11 m-cy x 17.592,00 zł (w m-cach od stycznia do listopada), 1 m-c x 17.656,00 zł (w m-cu grudniu). 2.3.3. Możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez dodatkowych opłat; 2.3.4. W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kapitału - odsetki płatne od faktyczne-go zadłużenia; 2.3.5. Spłata odsetek obejmuje okres jednego miesiąca; 2.3.6. Spłata odsetek w okresach miesięcznych – na koniec każdego miesiąca, począwszy od pierwszego, w którym uruchomiono kwotę kredytu, na podstawie zawiadomień Banku o ich wysokości i terminu wymagalności, przesłanych faxem lub drogą elektroniczną; 2.3.7. Zabezpieczenie kredytu - weksel własny in blanco z wystawienia kredytobiorcy wraz z deklaracją wekslową oraz oświadczenie o poddaniu się egzekucji w trybie art.97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997roku Prawo Bankowe (Dz. U. 2015 poz.128 ze zm.); 2.3.8. Rozliczenia między Zamawiającym a Bankiem dokonywane będą w złotych polskich (PLN); 2.3.9. Kredyt oprocentowany wg zmiennej stawki procentowej WIBOR 3M powiększonej o marżę banku, która przez cały okres kredytowania nie może być zwiększona. Stawka WIBOR 3M na każdy okres odsetko¬wy ustalana będzie na podstawie średniej arytmetycznej stawek WIBOR 3M obowiązują¬cych w okresie od pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca poprzedzającego dany okres odsetkowy, (do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć WIBOR 3M z dnia 02.10.2017 r.); 2.3.10. Zamawiający wyraża zgodę na udzielenie kredytu ze środków EBI, pod warunkiem, że nie nastąpi zmiana stron umowy i nie wpłynie to na zmianę warunków określonych w SIWZ; 2.3.11. Oferent wyraża zgodę na to, aby uruchomiony kredyt stanowił refundację wcześniej poniesionych wydatków w roku budżetowym; 2.3.12. Do wyliczenia wartości odsetek stosowany będzie kalendarz rzeczywisty, 365/366 dni w roku i rzeczywista liczba dni w miesiącu; 2.3.13. Wypłata środków z kredytu będzie następowała na rachunek wskazany przez Zamawiającego; 2.3.14. Bank będzie naliczał odsetki wyłącznie od wypłaconych transz kredytu; 2.3.15. Bank nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu; 2.3.16. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od uruchomienia kredytu lub skorzystania tylko z jego części bez podania przyczyny; 2.3.17. Kredyt udzielony w złotych polskich (PLN); 2.3.18. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych (dodatkowych) opłat oraz prowizji, związanych z usługą udzielonego kredytu; 3.4. Wykonawca zapłaci kary umowne: 3.4.1. Za zwłokę w udzieleniu transzy – odsetki ustawowe; 3.4.2. Za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca, w wysokości 10% sumy zamówienia; 3.5. Informacja dotycząca sytuacji finansowej gminy dostępna jest w załączniku nr 4 do SIWZ; 3.6. Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2013 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. 2013 poz.1692) średni kurs złotego w stosunku do EURO stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych wynosi 4,1749;
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 66113000-5

SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 03/11/2017
IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT 278175.66
Waluta PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  3
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie

Nazwa wykonawcy: Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. Oddział w Zielonej Górze
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Kupiecka 32B
Kod pocztowy: 65-058
Miejscowość: Zielona Góra
Kraj/woj.: lubuskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy 276443.62
Oferta z najniższą ceną/kosztem 276443.62
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 293854.48
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych