Zbąszynek: Budowa targowiska miejskiego w programie Mój Rynek.
Numer ogłoszenia: 213980 - 2012; data zamieszczenia: 21.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zbąszynek , Rynek 1, 66-210 Zbąszynek, woj. lubuskie, tel. 068 3849140, faks 068 3849484.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa targowiska miejskiego w programie Mój Rynek..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Założeniem budowy targowiska jest stworzenie warunków do sprzedaży bezpośredniej , promowanie produktów tradycyjnych, regionalnych, wytwarzanych bezpośrednio przez rolników i zapewnienie preferencyjnego dostępu rolnikom do punktów sprzedaży. Teren ma być utwardzony, oświetlony, przyłączony do sieci wodociągowej , kanalizacyjnej, elektroenergetycznej. Wyposażony w odpływ wody deszczowej, zadaszone stoiska, które powinny stanowić co najmniej połowę powierzchni handlowej targowiska, miejsca parkingowe i urządzenia sanitarno - higieniczne. Powierzchnia handlowa podzielona na sekcje, w których będą sprzedawane towary danego rodzaju i gdzie produkty rolno - spożywcze zajmować będą co najmniej połowę powierzchni handlowej. Powierzchnia handlowa. A) Wiata targowa - o konstrukcji stalowej słupowej o modułach 6,00x6,00m i zadaszeniu każdego modułu da-chem o kształcie kolebkowym - z przekryciem z poliwęglanu. Na powierzchni rozmieszczone są stałe elementy do handlu - stoły. Obiekt dostępny dla osób niepełnosprawnych. Zapewniony zostanie dostęp do poboru energii i punkty czerpania wody, projektuje się również oświetlenie powierzchni sprzedaży. Nawierzchnia wiaty utwardzona - kostka brukowa betonowa gr.6cm na podsypce piaskowej i podbudowie z tłucznia gr.25 cm. Powierzchnia zadaszenia wynosi 838,69m2. Wysokość wiaty w najwyższym punkcie +5,50m. Wiatę targową lokalizuje się na działce 759: główny korpus w odległości min. 10,78m od ogrodzenia po stronie północnej i 15,30 od północnej granicy działki nr 759 ( w segmencie wejściowym w odległości 5,40 od ogro-dzenia); w odległości 11,15m od ogrodzenia po zachodniej stronie i w odległości 5,45m od granicy zachodniej działki nr 759. B) Plac handlowy utwardzony - wydzielony plac z przeznaczeniem pod handel np. płodów rolnych - prosto z przyczepy. Teren utwardzony kostką brukową betonową gr.8cm na podsypce piaskowej i podbudowie z tłucznia gr.25cm. Lokalizacja placu częściowo na działkach nr 759 , 769, 760/4 w odległości 2,80m od ogrodzenia i granicy południowej przy projektowanej drodze wewnętrznej około 7,60m od ogrodzenia po stronie wschodniej. Powierzchnia placu 836,00m2. Komunikacja wewnętrzna: A) Komunikacja kołowa i ciągi pieszo jezdne - projektuje się wjazd na teren targowiska z trzech stron co daje łatwy dojazd sprzedającym i samochodom wywożącym śmieci. Dostęp do wiaty z każdej strony. Nawierzchnia utwardzona kostką brukową betonową gr.8cm na podsypce piaskowej i podbudowie z tłucznia gr.25 cm. Kra-wężniki betonowe najazdowe ( leżące) ułatwiające poruszanie się pieszych przemieszczających się miedzy pla-cem handlowym a wiatą targową czy szaletem ( szczególnie osobom niepełnosprawnym). Wyznaczyć przejścia dla pieszych. B) Chodniki - dojście od furtki do wiaty i teren wokół szaletu - utwardzić kostką brukową betonową gr.6cm na podsypce piaskowej i podbudowie z tłucznia gr.15 cm. Komunikacja zewnętrzna: A) Parkingi - projektuje się wydzielenie miejsc parkingowych wzdłuż ulicy Miłosza i ulicy Rynek. Zaprojektowano 39 miejsc parkingowych o wym.2,50x5,00m i 3 dla osób niepełnosprawnych wym.3,60x5,00m. Nawierzchnia utwardzona - z kostki betonowej gr.8cm na podsypce piaskowej i podbudowie z tłucznia gr.25 cm. Stanowiska parkingowe wyznaczyć zmiana koloru kostki brukowej. B) Chodniki - wydzielono chodniki szer.1,50m między parkingami a pasem zieleni przy linii ogrodzenia. Na-wierzchnia z kostki brukowej betonowej gr.6cm na podsypce piaskowej i podbudowie z tłucznia. Zieleń. Projektowana zieleń: powierzchnia trawiasta - trawnik z rolki z przygotowaniem podłoża - rekultywacja me-chaniczna Od strony prywatnej posesji odsadzić krzewami zimozielonymi. Dobór trawy należy uzgodnić z in-westorem uwzględniając warunki podłoża.. Oświetlenie. Projektuje się oświetlenie terenu. Latarnie - z dwoma kloszami SAL-K2 wys. 6,00m według opracowania bran-żowego. Projektowane uzbrojenie terenu Zaprojektowano sieci uzbrojenia terenu wg następującego: - odprowadzenie wód opadowych za pomocą kanalizacji deszczowej do sieci kanalizacji deszczowej zlokalizo-wanej w ulicy Ogrodowej, - odprowadzenie ścieków sanitarnych za pomocą projektowanych kanalizacji sanitarnych do sieci sanitarnych w ulicy Rynek, - przyłącze wody z sieci gminnej zlokalizowanej na terenie objętym opracowaniem, - przyłącze energetyczne zgodnie z warunkami miejscowego zakładu energetycznego, realizowane jest z pobli-skiej stacji transformatorowej, Wszystkie instalacje, sieci i przyłącza wykonać wg opracowań branżowych. Bilans terenu: Teren objęty opracowaniem - 7339,87 m2; - 100,00% Teren ograniczony ogrodzeniem - 6090,81 m2; - 83,00% - Wiata targowa - 838,69 m2; - Plac handlowy - 836,00 m2; - Szalet - 47,08 m2; - Komunikacja kołowa - 1379,62 m2; - Ciągi pieszo - jezdne - 782,06 m2; - Chodniki - 143,66 m2; - Zieleń - 2063,70 m2; Teren poza ogrodzeniem - 1249,06 m2; - 17,00% - Komunikacja kołowa - wjazdy - 109,35 m2; - Parkingi - 543,87 m2; - Chodniki - 248,91 m2; - Zieleń - 346,93 m2;.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.31.12-1, 45.23.32.28-3, 45.23.13.00-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.05.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium wartości 63 000,00 PLN w jednej z form określonych w Ustawie PZP zgodnie z art. 45 ust. 6 w terminie do 17.07.2012r. do godz. 10:00 Wadium w formie gotówkowej należy wpłacić na konto Zamawiającego nr 49 9660 0007 0010 1710 2000 0060 w Banku Spółdzielczym w Siedlcu oddział w Zbąszynku.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
zrealizowali w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 roboty o podobnym charakterze tj. wykonania placu z betonowej kostki brukowej oraz ciągów komunikacyjnych o łącznej powierzchni 5000m2, doprowadzenie sieci wodno - kanalizacyjnej, energetycznej oraz budowa wiaty konstrukcji stalowej słupowej o modułach i zadaszeniu każdego modułu dachem o kształcie kolebkowym - z przekryciem z poliwęglanu o łącznej powierzchni 900m2 ( Zamawiający dopuszcza spełnienie tego warunku rozłącznie tzn. jedna robota plac z uzbrojeniem terenu , oraz orz druga wiata).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dysponowanie osobami posiadającymi uprawnienia do sprawowania funkcji kierowniczych (kierownik budowy musi posiadać aktualne uprawnienia branży drogowej).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do umowy w przypadkach: a) gdy konieczność zmiany, w tym w zakresie wysokości wynagrodzenia, związana jest ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa; b) konieczności zmiany terminu realizacji w związku z: - koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, a wynikających z konieczności dostosowania zakresu zadania do wytycznych programowych lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub - z brakiem możliwości prowadzenia robót na skutek obiektywnych warunków klimatycznych lub - działaniem siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego lub - nieterminowym, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, przekazania przez Zamawiającego terenu budowy Wykonawcy lub - wstrzymaniem prac budowlanych przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę lub - opóźnieniem związanym z uzyskiwaniem przez Wykonawcę niezbędnych w myśl ustawy Prawo budowlane dokumentów lub - innymi okolicznościami niepowstałymi z winy Wykonawcy lub - koniecznością wykonania zamówień dodatkowych. - możliwości zlecenia przez Wykonawcę wykonania części lub całości prac na rzecz Podwykonawcy; - zmianę zakresu robót o roboty dodatkowe niezbędne do wykonania robót podstawowych. 2. Umowa zostaje zawarta w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, jednym dla Wykonawcy i dwa dla Zamawiającego. 3. W zakresie nieuregulowanym umową znajdują zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szcze-gólności Kodeksu cywilnego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zbaszynek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejsk Zbąszynek ul. Rynek 1, 66-210 Zbąszynek, biuro nr 8.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.07.2012 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Urzęfu Miejskiego Biuro nr 15.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Program Rozwoju Obszarów Wiejskich działanie 3 2 1 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie