Zbąszynek: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2.800.000,00 zł dla Gminy Zbąszynek z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek.
Numer ogłoszenia: 220046 - 2013; data zamieszczenia: 07.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zbąszynek , Rynek 1, 66-210 Zbąszynek, woj. lubuskie, tel. 068 3849140, faks 068 3849484.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2.800.000,00 zł dla Gminy Zbąszynek z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3. Przedmiot zamówienia. 3.1. Przedmiotem zamówienia jest /Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2.800.000,00 zł dla Gminy Zbąszynek z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek/3.2. Uchwała Nr XXV/86/2012 Rady Miejskiej w Zbąszynku z dnia 20 grudnia 2012 roku w sprawie uchwalenia uchwały budżetowej Gminy Zbąszynek na 2013 rok, ( przedstawiona uchwała zawiera w § 11 ust.3 części normatywnej upoważnienie do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości ustalonych limitów, bez odrębnej zgody organu stanowiącego - zgodnie z art. 212 ust.2 pkt.1). 3.3. Szczegółowe warunki zamówienia: 3.3.1. Wysokość udzielanego kredytu, łącznie w kwocie 2.800.000,00zł, 3.3.2. Termin uruchomienia kredytu: Kwota 2.800.000,00zł- 24.06.2013r., Całości kredytu możliwa do wykorzystania maksymalnie do dnia 31.12.2013r., Karencja w spłacie kapitału do 31 grudnia 2014 roku, 3.3.3. Spłata kredytu - w miesięcznych ratach kapitałowych, począwszy od mie¬siąca stycznia 2015 roku do grudnia 2024 roku, wg poniższego: Roczna spłata kredytu w wysokości 280.000,00 zł, t.j. 11 m-cy x 23.333,00 zł (od miesiąca stycznia do listopada każdego roku w okresie spłaty) 1 m-c x 23.337,00 zł ( miesiąc grudzień każdego roku w okresie spłaty ). 3.3.3. Możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez dodatkowych opłat, po za-wiadomieniu Banku o planowanej przedterminowej spłacie z 3 dniowym wyprzedzeniem. 3.3.4. W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kapitału - odsetki płatne od faktyczne-go zadłużenia. 3.3.5. Spłata odsetek obejmuje okres jednego miesiąca. 3.3.6. Spłata odsetek w okresach miesięcznych - na koniec każdego miesiąca, począwszy od pierwszego, w którym uruchomiono kwotę kredytu, na podstawie zawiadomień Banku o ich wysokości i terminu wymagalności, przesłanych faxem lub drogą elektroniczną. 3.3.7. Zabezpieczenie kredytu - weksel własny in blanco z wystawienia kredytobiorcy wraz z deklaracją wekslową oraz oświadczenie o poddaniu się egzekucji w trybie art.97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997roku Prawo Bankowe ( Dz. U. z 2002 roku Nr72 poz.665 z późn. zm.) 3.3.8. Rozliczenia między Zamawiającym a Bankiem dokonywane będą w złotych polskich (PLN). 3.3.9. Kredyt oprocentowany wg zmiennej stawki procentowej WIBOR 3M powiększonej o marżę banku, która przez cały okres kredytowania nie może być zwiększona. Stawka WIBOR 3M na każdy okres odsetko¬wy ustalana będzie na podstawie średniej arytmetycznej stawek WIBOR 3M obowiązują¬cych w okresie od pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca poprzedzającego dany okres odsetkowy, (do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć WIBOR 3M z dnia 07.06.2013). 3.3.10. Zamawiający wyraża zgodę na udzielenie kredytu ze środków EBI, pod warunkiem, że nie nastąpi zmiana stron umowy i nie wpłynie to na zmianę warunków określonych w SIWZ. 3.3.11. Oferent wyraża zgodę na to, aby uruchomiony kredyt stanowił refundację wcześniej poniesionych wydatków w roku budżetowym. 3.3.12. Do wyliczenia wartości odsetek stosowany będzie kalendarz rzeczywisty, 365/366 dni w roku i rzeczywista liczba dni w miesiącu. 3.3.13. Wypłata środków z kredytu będzie następowała na rachunek wskazany przez Zamawiającego. 3.3.14. Bank będzie naliczał odsetki wyłącznie od wypłaconych transz kredytu. 3.3.15. Bank nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu, 3.3.16. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od uruchomienia kredytu lub skorzystania tylko z jego części bez podania przyczyny. 3.3.17. Kredyt udzielony w złotych polskich (PLN). 3.3.18. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych (dodatkowych) opłat związanych z usługą udzielonego kredytu. 3.4. Wykonawca zapłaci kary umowne: 3.4.1. Za zwłokę w udzieleniu transzy - odsetki ustawowe; 3.4.2. Za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca, w wysokości 10% sumy zamówienia. 3.5. Informacja dotycząca sytuacji finansowej gminy dostępna jest w załączniku nr 4 do SIWZ. 3.6. Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2011 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. Nr 282, poz. 1650) średni kurs złotego w stosunku do EURO stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych wynosi 4,0196 zł..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2024.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.3.2)

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zbazynek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Zbąszynek ul. Rynek 1 66-210 Zbąszynek biuro nr 30.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Urzędu Miejskiego w Zbąszynku ul. Rynek 1 66-210 Zbąszynek biuro nr 15.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie