Zbąszynek: ODBIÓR STAŁYCH ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY ZBĄSZYNEK
Numer ogłoszenia: 231320 - 2013; data zamieszczenia: 17.06.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 184276 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zbąszynek, Rynek 1, 66-210 Zbąszynek, woj. lubuskie, tel. 068 3849140, faks 068 3849484.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ODBIÓR STAŁYCH ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY ZBĄSZYNEK.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Odbiór stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Zbąszynek w terminie od 1 lipca 2013 do 30 czerwca 2014 roku. A) W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odebrać następujące rodzaje odpadów komunalnych: 1. Zmieszane odpady komunalne. 2. Odpady zebrane selektywnie z podziałem frakcje: a) papier, tekturę oraz opakowania wielomateriałowe, b) tworzywa sztuczne i metale, c) szkło i opakowania szklane, d) odpady komunalne ulegające biodegradacji. 3. Przeterminowane leki. 4. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpowiednich pojemników na zmieszane odpady komunalne oraz worków na odpady komunalne zbierane w sposób selektywny. Przewiduje się następujące urządzenia do zbierania odpadów komunalnych na terenie gminy: a) pojemniki o pojemności 120 l, 240l, 1100l, b) kontenery o pojemności od 7 m3 do 10 m³; c) worki o pojemności 120 l. - worek NIEBIESKI do zbierania papieru i opakowań wielomateriałowych, - worek BIAŁY do zbierania szkła, - worek ŻÓŁTY do zbierania tworzyw sztucznych i metali, - worek BRĄZOWY do zbierania odpadów biodegradowalnych. 5. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne z następującymi częstotliwościami: 1) zmieszane odpady komunalne: - z zabudowy jednorodzinnej i zagrodowej zbiórka w systemie pojemnikowym - dwa razy w miesiącu, - z zabudowy wielorodzinnej zbiórka w systemie kontenerowym - jeden raz w tygodniu, 2) selektywnie zebrane odpady komunalne: - z zabudowy jednorodzinnej i zagrodowej zbiórka w systemie workowym- jeden raz w miesiącu, - z zabudowy wielorodzinnej zbiórka w systemie pojemnikowym - jeden raz w tygodniu. 6. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia aptek na terenie miasta Zbąszynka (trzy punkty) w specjalistyczne pojemniki do zbierania przeterminowanych leków i opróżniania ich jeden raz w miesiącu. 7. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości w ustalonych w harmonogramie usuwania odpadów komunalnych terminach z zastrzeżeniem, że odbiór w/w odpadów musi odbywać się od poniedziałku do soboty w godzinach 6.00 - 22.00. 8 Wykonawca zobowiązany jest przygotować (przed podpisaniem umowy) harmonogram odbioru odpadów komunalnych, zgodny z częstotliwością ich odbioru wymienioną w ust. 5. Wykonawca zobowiązany jest poinformować pisemnie każdego właściciela nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, o harmonogramie odbioru odpadów komunalnych oraz o zmianach tego harmonogramu. 9. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia raz w miesiącu w dniu odbierania odpadów, właścicieli nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej od których, odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny, worki 120 l z folii LDPE w ilości odpowiadającej wystawionym workom w danym miesiącu, przy czym przed pierwszym odbiorem odpadów komunalnych Wykonawca wyposaży każdą nieruchomość w 3 worki każdego koloru oraz odpowiedni pojemnik na zmieszane odpady komunalne. 10. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru odpadów, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów (np. gdy w worku przeznaczonym na odpady segregowane będą znajdować się odpady zmieszane, gdy w worku przeznaczonym na daną frakcję odpadów segregowanych będą znajdować się odpady innej frakcji, jeżeli w pojemniku na odpady segregowane będą znajdowały się odpady, które należy umieścić w pojemnikach na odpady zmieszane itp.), Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej powyżej sytuacji do pisemnego (lub drogą elektroniczną) poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Nie należy uznać za brak segregacji pojedynczych odpadów, które powinny być selektywnie wyłączone z odpadów zmieszanych, np. 1 butelka, gazeta, itp. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację np. protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia. 11. Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania Zamawiającemu, kart przekazania odpadów do miejsca ich odzysku, recyklingu lub unieszkodliwienia. 12. Wszystkie odpady zmieszane zebrane z terenu Gminy Zbąszynek Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami i Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubuskiego. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. 13. Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzętu, o jakim mowa w Rozdziale V SIWZ. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby urządzenia te utrzymane były we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku a także transportu. 14. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U z 2010 r., Nr 220. poz. 1447 ze zm.), ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21), ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 391 ze zm.) Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21.), Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.), Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645), Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676), Uchwała Nr XXVII/7/2013 Rady Miejskiej w Zbąszynku z dnia 21 lutego 2013 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zbąszynek, Uchwała Nr XXVIII Rady Miejskiej w Zbąszynku z dnia 21 marca 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 poz. 122), uchwała Nr XXX/281/12 Sejmiku Województwa Lubuskiego z dnia 10 września 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa lubuskiego na lata 2012-2017 z perspektywą do 2020 roku (Dz. Urz. Woj. Lubuskiego 2012 r. poz. 1835), zmienionej Uchwałą Nr XXXIII/351/12 Sejmiku Województwa Lubuskiego z dnia 19 grudnia 2012 r. (Dz. Urz. Woj. Lubuskiego 2012 r. poz. 2866). 15. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni, w stosunku do faktycznie odebranej ilości odpadów, osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2012 r., poz. 391), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów. 16. W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. 17. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOKów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych zestawień danych o odpadach. 18. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. Zawierać powinny one co najmniej: a) informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania; b) informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: przekazanych do składowania na składowisku odpadów oraz nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania; c) liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; d) wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem i wykazem przekazanym przez Zamawiającego 19. Wykonawca Zobowiązany będzie do przekazywania miesięcznych kart rozliczenia usługi stanowiących podstawę do miesięcznych obciążeń, ze wskazaniem masy zgromadzonych odpadów dla poszczególnych frakcji. 20. Wykonawca ponadto: a) ponosi pełną odpowiedzialności za stan i przestrzeganie przepisów bhp jak i za wszelkie szkody powstałe na mieniu właściciela nieruchomości w trakcie wykonywania usług objętych niniejszą umową, b) zobowiązuje się ubezpieczyć od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 500.000 PLN (słownie pięćset tysięcy złotych) przez okres obowiązywania umowy. Wykonawca zobowiązany jest do okazania aktualnej, opłaconej polisy OC, która będzie obowiązywała do dnia 30 czerwca 2014 r. 21. Odebrane zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, przekazać do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK), zlokalizowanej w ZZO Obszar Wschodni, zgodnie z kryteriami: - najmniejsza odległość transportu odpadów, - najwyższy stopień odzysku i recyklingu, - najnowocześniejsza technologia. B) Podstawowe dane obrazujące wielkość zamówienia (stan na dzień 31.12.2012 r.) Gminę Zbąszynek zamieszkuje 8320 osób. Powierzchnia gminy wynosi 9 408 ha. Na terenie Gminy Zbąszynek zlokalizowanych jest około 1 650 gospodarstw domowych w zabudowie zagrodowej, jednorodzinnej oraz wielorodzinnej (do 7 lokali) w której zamieszkuje około 6 340 mieszkańców oraz 26 budynków wielolokalowych w których zamieszkuje około 1 960 mieszkańców. Zestawienie nieruchomości jednorodzinnych, na których powstają odpady komunalne. Miejscowość Liczba mieszkańców Liczba gospodarstw domowych (posesji) Zbąszynek 3319 895 Dąbrówka Wielkopolska 1162 274 Bronikowo 92 28 Boleń 33 9 Depot 46 14 Samsonki 33 8 Rogoziniec 445 115 Chlastawa 151 42 Kosieczyn 680 175 Kręcko 283 60 Kręcka Winnica 19 7 Stradzewo 39 12 Nowy Gościniec 65 13 Razem 6367 1650 Zestawienie nieruchomości wielorodzinnych, na których powstają odpady komunalne Miejscowość Liczba mieszkańców Liczba nieruchomości Zbąszynek 1770 23 Kosieczyn 190 3. 22. Łączna masa wszystkich odpadów komunalnych (zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zebranych w sposób selektywny) zebranych w latach 2011 i 2012 w skali roku to ok. 1900 Mg...

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 11.06.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 501543,21 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ