Zbąszynek: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2.405.098,44 zł dla Gminy Zbąszynek
Numer ogłoszenia: 267994 - 2015; data zamieszczenia: 09.10.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:
V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zbąszynek , Rynek 1, 66-210 Zbąszynek, woj. lubuskie, tel. 068 3849140, faks 068 3849484.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2.405.098,44 zł dla Gminy Zbąszynek.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Uchwała Nr III/9/2014 Rady Miejskiej w Zbąszynku z dnia 22 grudnia 2014 roku w sprawie uchwalenia uchwały budżetowej dla Gminy Zbąszynek na 2015 rok, (przedstawiona uchwała zawiera planowaną wartość przychodów z tytułu kredytów i pożyczek długoterminowych w wysokości 2.405.098,44 zł, natomiast w § 10 ust. 3 części normatywnej, upoważnienie dla Burmistrza Zbąszynka, do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości ustalonych limitów, bez odrębnej zgody organu stanowiącego). 3.3. Szczegółowe warunki zamówienia: 3.3.1. Wysokość udzielanego kredytu, łącznie w kwocie 2.405.098,44 zł, 3.3.2. Przeznaczenie kredytu - kredyt przeznaczony jest na spłatę wcześniejszych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek długoterminowych, 3.3.3. Termin uruchomienia kredytu: Kwota 2.405.098,44 zł- 28.10.2015r., Całości kredytu możliwa do wykorzystania maksymalnie do dnia 31.12.2015r., Karencja w spłacie kapitału do 31 grudnia 2016 roku, 3.3.4. Spłata kredytu - w miesięcznych ratach kapitałowych, na koniec każdego miesiąca, począwszy od mie¬siąca stycznia 2017 roku do grudnia 2026 roku, wg poniższego: W latach 2017 -2025, roczna spłata kredytu w wysokości 240.000,00 zł, t.j. w każdym roku 12 m-cy x 20.000,00 zł (w m- cach od stycznia do grudnia), W roku 2026, spłata kredytu w wysokości 245.098,44 zł, t.j. 11 m-cy x 20.000,00 zł (w m-cach od stycznia do listopada), 1 m-c x 25.098,44 zł (w m-cu grudniu) 2.3.3. Możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez dodatkowych opłat. 2.3.4. W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kapitału - odsetki płatne od faktyczne-go zadłużenia. 2.3.5. Spłata odsetek obejmuje okres jednego miesiąca. 2.3.6. Spłata odsetek w okresach miesięcznych - na koniec każdego miesiąca, począwszy od pierwszego, w którym uruchomiono kwotę kredytu, na podstawie zawiadomień Banku o ich wysokości i terminu wymagalności, przesłanych faxem lub drogą elektroniczną. 2.3.7. Zabezpieczenie kredytu - weksel własny in blanco z wystawienia kredytobiorcy wraz z deklaracją wekslową oraz oświadczenie o poddaniu się egzekucji w trybie art.97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997roku Prawo Bankowe (Dz. U. 2015 poz.128 ze zm.) 2.3.8. Rozliczenia między Zamawiającym a Bankiem dokonywane będą w złotych polskich (PLN). 2.3.9. Kredyt oprocentowany wg zmiennej stawki procentowej WIBOR 3M powiększonej o marżę banku, która przez cały okres kredytowania nie może być zwiększona. Stawka WIBOR 3M na każdy okres odsetko¬wy ustalana będzie na podstawie średniej arytmetycznej stawek WIBOR 3M obowiązują¬cych w okresie od pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca poprzedzającego dany okres odsetkowy, (do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć WIBOR 3M z dnia 09.10.2015r.). 2.3.10. Zamawiający wyraża zgodę na udzielenie kredytu ze środków EBI, pod warunkiem, że nie nastąpi zmiana stron umowy i nie wpłynie to na zmianę warunków określonych w SIWZ. 2.3.11. Oferent wyraża zgodę na to, aby uruchomiony kredyt stanowił refundację wcześniej poniesionych wydatków w roku budżetowym. 2.3.12. Do wyliczenia wartości odsetek stosowany będzie kalendarz rzeczywisty, 365/366 dni w roku i rzeczywista liczba dni w miesiącu. 2.3.13. Wypłata środków z kredytu będzie następowała na rachunek wskazany przez Zamawiającego. 2.3.14. Bank będzie naliczał odsetki wyłącznie od wypłaconych transz kredytu. 2.3.15. Bank nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu, 2.3.16. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od uruchomienia kredytu lub skorzystania tylko z jego części bez podania przyczyny. 2.3.17. Kredyt udzielony w złotych polskich (PLN). 2.3.18. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych (dodatkowych) opłat oraz prowizji, związanych z usługą udzielonego kredytu. 3.4. Wykonawca zapłaci kary umowne: 3.4.1. Za zwłokę w udzieleniu transzy - odsetki ustawowe; 3.4.2. Za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca, w wysokości 10% sumy zamówienia. 3.5. Informacja dotycząca sytuacji finansowej gminy dostępna jest w załączniku nr 4 do SIWZ. 3.6. Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2013 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. 2013 poz.1692) średni kurs złotego w stosunku do EURO stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych wynosi 4,2249 zł..

II.1.5)
  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2025.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.3.2)

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2)
  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zbaszynek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski Zbąszynek ul. Rynek 1, 66-210 Zbąszynek biuro nr 30.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.10.2015 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Urzędu Miejskiego w Zbąszynku ul. Rynek 1 biuro nr 15.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie