Zbąszynek: Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na
terenie gminy Zbąszynek - projekt wsparcia
Numer ogłoszenia: 269444 -
2012; data zamieszczenia: 25.07.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty
budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zbąszynek , Rynek 1, 66-210 Zbąszynek, woj. lubuskie, tel. 068 3849140, faks 068 3849484.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy Zbąszynek - projekt wsparcia.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Projekt /Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy Zbąszynek - projekt wsparcia/ jest prowadzony równolegle z tzw. projektem /Zasadniczym/kanalizacji miejscowości, na terenie Gminy Zbąszynek. Jego realizacja jest ściśle powiązana i uzależniona od postępu prac związanych z projektem /Zasadniczym/. Od Oferenta składającego ofertę w niniejszym postępowaniu będzie wymagana współpraca z wykonawcą zadania pierwszego. Będzie konieczne wspólne wykonywanie odcinków kanalizacji grawitacyjnej i tłocznej w szczególności w drogach powiatowych we wsi Dąbrówka Wlkp. Jest to kontynuacja przerwanych robót. Realizacja będzie polegała na dokończeniu prac wykonawcy , z którym Gmina rozwiązała umowę. Przedmiotem zamówienia jest budowa rurociągów i studni kanalizacji sanitarnej w miejscowościach: 1. Rogoziniec a) rurociąg grawitacyjny wykonać z rur PVC Dn 160 x 4,7mm lite. Na końcu rurociągu, na granicy działki należy zastosować studnie PVC o Dn 315mm w ilości 91 sztuk odcinek P-F, b) rurociąg tłoczny z rur PE 100 Dz 90 x 5,4 mm SDR 17 PN 10, długość rurociągu L= 167,0 m Odcinek P-G c) celu odprowadzenia ścieków z przepompowni P-G zaprojektowano rurociąg tłoczny z rur PE 100 Dz 90 x 5,4 mm SDR 17 PN 10. Długość rurociągu L= 15,0 m. d) rurociągi należy wykonać z rur PVC Dz 160 x 4,7mm lite. Na końcu rurociągu, na granicy działki należy zastosować studnie PVC o Dn 315mm w ilości 7 sztuk 2. Dąbrówka Wlkp. a) Zlewnia P-B. Kanalizacja ciśnieniowa Zaprojektowano kanalizację ciśnieniową, składającą się z przepompowni oznaczonej na mapie jako P-B. W celu odprowadzenia ścieków z przepompowni P-B zaprojektowano rurociąg tłoczny z rur PE 100 Dz 90 x 5,4mm SDR 17 PN 10. Długość rurociągu L= 238,0 m. b) Zlewnia P-C. Kanalizacja ciśnieniowa Zaprojektowano kanalizację ciśnieniową, składającą się z przepompowni oznaczonej na mapie, jako P-C oraz rurociągu tłocznego. W celu odprowadzenia ścieków z przepompowni P-C zaprojektowano rurociąg tłoczny z rur PE100 Dz 160 x 9,5mm SDR 17PN 10. Długość rurociągu L= 342,0 m c) Zlewnia P-D. Kanalizacja ciśnieniowa Zaprojektowano kanalizację ciśnieniową, składającą się z przepompowni oznaczonej na mapie jako P-D. W celu odprowadzenia ścieków z przepompowni P-D zaprojektowano rurociąg tłoczny z rur PE 100 Dz 125 x 7,4mm SDR 17 PN10. Długość rurociągu do wykonania L= 47,0 m. Zaprojektowano także studnie rozprężną z PE ø 1000mm oznaczoną na planie jako SR-C-1 w celu połączenia zlewni D ze zlewnią C. d) Zlewnia P-J. Kanalizacja ciśnieniowa Zaprojektowano kanalizację ciśnieniową, składającą się z przepompowni oznaczonej na mapie jako P-J. 4 W celu odprowadzenia ścieków z przepompowni P-J zaprojektowano rurociąg tłoczny z rur PE 100 Dz 90 x 35,4mm SDR 17 PN 10. Długość rurociągu do wykonania L= 518,0 m. W zakres rzeczowy robót wchodzi również przygotowanie oznakowania robót , wykonania zabezpieczenia terenu w celu uniknięcia wypadków, przygotowanie tablic pamiątkowych zgodnych z wymogami PROW w ilości 3 sztuk. Ponadto należy uwzględnić w kosztach roboty odtworzeniowe.4. Zaleca się aby Wykonawca zdobył wszelkie informacje (np. dokonał wizji lokalnej w terenie), które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji technicznej stanowiącej : załącznik nr 3 Projekt budowlany załącznik nr 4 Specyfikacja techniczna załącznik nr 5 Przedmiar.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 33 000,00zł (słownie: trzydzieści trzy tysiące zł).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie wykonawcy że posiada uprawnienia, niezbędną wiedzę, dysponują potencjałem, znajdują się w sytuacji ekonomicznej umożliwiającej wykonanie zamówienia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że : w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości robót nie mniejszej niż 500 000PLN. Robota ta musi mieć podobny charakter tzn. budowa kanalizacji sanitarnej zawierającej odcinki grawitacyjne i ciśnieniowe z rur z tworzyw sztucznych.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że : dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadającymi następujące kwalifikacje zawodowe : jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada środki lub zdolność kredytową 1 500 000,00zł
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
dokument potwierdzający, że robota budowlana została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w zakresie dotyczącym: a) zmiany zakresu rzeczowego w przypadkach będących następstwem usunięcia wad lub konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, lub rezygnacji zamawiającego z wykonania części przedmiotu umowy - wykonawcy z tego tytułu nie przysługują żadne roszczenia; w tym prawo do odszkodowania, b) przedłużenia terminów realizacji przedmiotu umowy w przypadku: - nieterminowego przekazania przez zamawiającego terenu budowy, decyzji o udzieleniu pozwolenia na wykonanie robót budowlanych, dokumentacji, - w przypadku wystąpienia kolizji nie ujętych w dokumentacji projektowej mających wpływ na termin wykonania umowy, - nieterminowego odbioru robót przez zamawiającego, - zlecenia wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie ma wpływ na zmianę terminu realizacji robót objętych niniejszą umową, - przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonywanie robót zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i obowiązujących przepisów. Warunki zmiany: - wpis w dzienniku budowy inspektora nadzoru inwestorskiego o braku możliwości prowadzenia robót budowlanych z uwagi na złe warunki atmosferyczne, - z powodu siły wyższej, których wystąpienie zostało potwierdzone wpisem do dziennika budowy przez branżowych inspektorów nadzoru inwestorskiego i zostało zaakceptowane przez zamawiającego, c) zmiany wskazanych w ofercie lub wprowadzenia nowych części zamówienia (przedmiotu umowy), które będą realizowane przy udziale podwykonawców, d) zmiany w sposobie spełnienia świadczenia w przypadku: - niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej spowodowane zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenia kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, - konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem, niewykonaniem w terminie umownym lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, - aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów, 2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w przypadku wprowadzenia w życie, po podpisaniu umowy, regulacji prawnych wywołujących potrzebę zmiany umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.zbaszynek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można
uzyskać pod adresem: Gmina Zbąszynek ul. Rynek 1 66-210 Zbąszynek.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Urzędu Miejskiego ul. Rynek 1 66-210 Zbąszynek biuro nr 15.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie jest współfinansowane ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 działanie 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie