Zbąszynek: Modernizacja ulicy PCK w Zbąszynku etapII
Numer ogłoszenia: 424006 - 2010; data zamieszczenia: 30.12.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zbąszynek , Rynek 1, 66-210 Zbąszynek, woj. lubuskie, tel. 068 3849140, faks 068 3849484.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja ulicy PCK w Zbąszynku etapII.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Droga gminna, stan istniejący. klasa L. - szerokość jezdni - 2 x 2,50m - szerokość chodników 2,00m - pochylenie poprzeczne jezdni - daszkowe 2% Ulica objęta projektem budowlanym usytuowana jest w obszarze zabudowanym gdzie występuje budownictwo zagrodowe i jednorodzinne. Istniejąca droga posiada jezdni z nawierzchnią bitumiczną w od km 0+000 do km 0+196 o szer. 6,0m, nawierzchnię brukową od km 0+202 do km 1+060, na części długości po lewej stronie posiada chodnik, po prawej pobocze gruntowe. Długość projektowanego odcinka ulicy do przebudowy wynosi 1 060m. Jezdnia ulicy posiada dwa pasy ruchu kołowego i jest dwukierunkowa. Droga posiada szerokość 5,00 - 6,00m, z chodnikiem jednostronnym szer. 2,00m z płyt chodnikowych od km 0+212 do km 1+060. Istniejąca nawierzchnia w stanie złym, występują bardzo duże nierówności podłużne i poprzeczne oraz duże ubytki asfaltobetonu. Ulica posiada istniejącą kanalizację deszczową. Do infrastruktury usytuowanej w drodze należy : sieć wodociągowa, sieć energetyczna , sieć telekomunikacyjna, sieć sanitarna, siec gazowa. W ramach prowadzonych prac planuje się wycieknę odrostów przy drzewach, a tereny nie zajęte pod przebudowę drogi projektuje się zagospodarować jako tereny zieleni niskiej. Droga nie przebiega przez tereny leśne. W otoczeniu nie występują obiekty przyrodnicze objęte ochroną. Skrzyżowania z drogami są skrzyżowaniami zwykłymi. Projektowane zagospodarowanie pasa drogowego. Zaprojektowano ulice o następujących parametrach technicznych: Droga klasy L, jedna jezdnia, dwa pasy ruchu Kategoria ruchu KR3, Vp=40km/h szerokość jezdni - 2x3,00m szerokość chodników - 2,50m pochylenie poprzeczne jezdni na prostej 2%, na chodnikach spadki poprzeczne 2% do jezdni. Odprowadzenie wód opadowych odbywać się będzie do istniejącej kanalizacji deszczowej. Zjazdy do bram projektuje się wg istniejącej sytuacji dostosowując je do szerokości bram. Konstrukcja nawierzchni jezdni: Mrozoodporność podłoża (G3,KR3) Hz = 0,60x0,8=0,48m Do projektu przyjęto kategorię ruchu KR3 - 5cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/12,8 - 6cm warstwa wiążąca z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16 - 7cm podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego 0/25 -20cm podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 -15cm warstwa ulepszonego podłoża z gruntów stabilizowanych cementem Rm = 2,5MPa Między warstwami należy wykonać wiązanie międzywarstwowe emulsją asfaltową; - podbudowa z kruszywa łamanego 0,5 ÷ 0,7 kg/m2, - podbudowa asfaltowa 0,3 ÷ 0,5 kg/m2 Konstrukcja nawierzchni jezdni na odcinku gdzie istn. konstrukcję nawierzchni bitumicznej wykorzystuje się jako podbudowę: - 5cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/12,8 - profilowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej 60KG/m2 - istniejąca konstrukcja nawierzchni Między warstwami należy wykonać wiązanie międzywarstwowe emulsję asfaltową; - podbudowa asfaltowa 0,3 ÷ 0,5 kg/m2 Konstrukcja nawierzchni chodników z możliwością postojów samochodów do 2500KG. Chodnik usytuowany przy jezdni. - 8cm - warstwa ścieralna z kostki betonowej wibroprasowanej koloru szarego - 3cm - podsypka piaskowa - 15cm - podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego lub naturalnego stabilizowanego mechanicznie podłoże G1 o module sprężystości (wtórnym) nie mniejszym niż 80 MPa, k =8m/d - 10cm - ulepszone podłoże z gruntów stabilizowanych cementem Rm 1,5MPa - krawężnik betonowy 20x30x100cm na ławie betonowej B15 z oporem - obrzeże betonowe 20x8cm Zjazdy do bram. - 8cm - warstwa ścieralna z kostki betonowej wibroprasowanej koloru czerwonego - 3cm - podsypka piaskowa -20cm - podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego lub naturalnego stabilizowanego mechanicznie -15cm - ulepszone podłoże z gruntów stabilizowanych cementem Rm 2,5MPa Krawężnik betonowy 15x30x100cm na zakończeniu nawierzchni zjazdu przy bramie obniżony do wysokości nawierzchni z kostki betonowej. Podłoże o module sprężystości (wtórnym) nie mniejszym niż 100 MPa, i k =8m/d. Podbudowę należy wykonać szerszą po 0,50m z każdej strony projektowanego zjazdu, nie projektuje się podziału nawierzchni chodnika od nawierzchni zjazdu krawężnikiem. Przekrój podłużny. Projektowane rządne niwelety dostosowano do istniejącej jezdni, zapewnienie wymaganych spadków podłużnych oraz promieni łuków pionowych, płynne włączenie do istniejących dróg na początku i końcu trasy, dostosowano do istniejącej zabudowy i skrzyżowania z drogami. Przekrój poprzeczny. Parametry techniczne Klasa drogi Z Vp - 40km/h Szerokości pasa ruchu 3,00m Szerokość chodnika do 2,50m Pochylenie poprzeczne jezdni, kształt daszkowy, i - 2% Pochylenie poprzeczne chodnika - kształt jednostronny i - 2% w kierunku do jezdni. Zaprojektowano chodnik przy jezdni i oddzielony od niej krawężnikiem betonowym 20x30cm na ławie betonowej B15 z oporem. Projektuje się wyniesienie krawężnika ponad powierzchnię jezdni na wysokość: - 12cm wzdłuż chodnika, - 5cm na zjazdach do bram, - 2cm na przejęciach dla pieszych Wyplenienie spoin między krawężnikami należy wykonać zaprawą cementową od strony chodnika. Zestawienie powierzchni: - ulica - 6360,0m2 - chodnik - 1997,5m2 Obiekty i urządzenia obsługi uczestników ruchu drogowego. Na projektowanej do przebudowy ulicy nie projektuje się zatok autobusowych. Urządzenia oświetleniowe drogi. Nie projektuje się oświetlenia drogi Urządzenia odwadniające oraz odprowadzające wody opadowe. Wody opadowe kieruje się do istniejącej kanalizacji deszczowej. Organizacja ruchu drogowego. Projekt organizacji ruchu drogowego stanowi odrębne opracowanie. Zieleń. Nie projektuje się wycinki drzew. Teren nie zajęty pod przebudowę drogi projektuje się zagospodarować jako tereny zieleni niskiej - trawniki. Ochrona środowiska. Projektowana przebudowa ulicy ogranicza się do terenu, do którego inwestor posiada tytuł prawny. Przy projektowaniu remontu ulicy dążono do tego, żeby poprawić warunki ruchu z uwzględnieniem istniejącej zabudowy. Zaprojektowany remont ulicy z chodnikiem , pozwoli na uzyskanie poprawy warunków dla ruchu pieszego z poprawą jego bezpieczeństwa W wyniku poprawy warunków ruchu drogowego i jego uspokojenia , nie wystąpi pogorszenie stanu środowiska a wręcz jego poprawa, poprzez zmniejszenie hałasu i wibracji. Technologia robót. Warunki wykonania i odbioru robót określono w ST. Uznaje się, iż Wykonawca zapoznał się z dokumentacją. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania ogółu robót , zgodnie z zasadami wiedzy budowlanej oraz obowiązującymi przepisami. Rozumie się przez to również te roboty, które nie zostały określone w sposób jasny w kosztorysie opisowym, a technologicznie konieczne do wykonania. Przed złożeniem oferty, zapozna się również z następującymi zagadnieniami: - uwarunkowania związane z sąsiednimi posesjami, - rodzaj dojazdu drogami układu komunikacyjnego, - możliwości i trudności związane z przejazdem i postojem. Wykonawca zapozna się z następującymi dokumentami: - obowiązujące przepisy administracyjne dotyczące bezpieczeństwa na terenach publicznych, - wytyczne i uzgodnienia branżowe W ramach kwoty, wykonawca zobowiązuje się do wykonania ogółu robót, przestrzegając przepisów techniczno-budowlanych oraz norm i rozporządzeń, opisów szczegółowych wytycznych i zasad obliczeniowych. Wykonawca pozostaje odpowiedzialny za roboty, które realizuje lub zrealizował do chwili ich ostatecznego odbioru. Wykonawca przedsięweźmie odpowiednie indywidualne i zbiorowe środki celem zapewnienia bezpieczeństwa pracowników. Wykonawca będzie odpowiedzialny za utrzymanie czystości na placu budowy do dnia odbioru prac. Powinien zastosować środki pozwalające na zachowanie czystości bez dodatkowego sprzątania w innym przypadku Inwestor może zlecić na koszt Wykonawcy utrzymanie czystości na terenie budowy innemu podmiotowi.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 26.08.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: jes wymagane wadium w wysokości 40000,00 czterdziesci tysięcy złotych

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zbaszynek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski Zbąszynek ul. Rynek 1 66-210 Zbąszynek biuro nr 3.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.01.2011 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Urzędu Miejskiego w Zbąszynku ul. Rynek 1 66-210 Zbąszynek.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: projek współfinansowany ze środków Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie