Zbąszynek: Przygotowanie i dostawę posiłków do szkół na terenie gminy Zbąszynek
Numer ogłoszenia: 466154 - 2013; data zamieszczenia: 15.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zbąszynek , Rynek 1, 66-210 Zbąszynek, woj. lubuskie, tel. 068 3849140, faks 068 3849484.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przygotowanie i dostawę posiłków do szkół na terenie gminy Zbąszynek.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dożywianie dzieci w szkołach na terenie gminy Zbąszynek: Gimnazjum w Zbąszynku Szkoła Podstawowa w Zbąszynku Szkoła Podstawowa w Kosieczynie Szkoła Podstawowa w Dąbrówce Wlkp. Realizacja zamówienia polega na przygotowywaniu i dostarczaniu jednodaniowych gorących posiłków dzieciom i młodzieży szkolnej do szkół w naczyniach jednorazowych ze sztućcami jednorazowymi. Naczynia oraz sztućce muszą posiadać wymagane atesty dopuszczające ich wykorzystanie w żywieniu ludzi. Dożywianie odbywać się będzie od poniedziałku do piątku, w dni nauki szkolnej w okresie od dnia 07 stycznia 2014 roku do dnia 19 grudnia 2014 r. z uwzględnieniem przerw w nauce /dni świąteczne, ferie zimowe, wakacje/. Szacunkowa liczba dzieci korzystających z posiłków w skali 1 miesiąca- 100. Szacunkowa dzienna ilość posiłków w poszczególnych szkołach: Gimnazjum w Zbąszynku: 30 porcji Szkoła Podstawowa w Zbąszynku: 30 porcji Szkoła Podstawowa w Kosieczynie: 30 porcji Szkoła Podstawowa w Dąbrówce Wlkp.: 10 porcji Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia lub zmniejszenia liczby dożywianych dzieci powiadamiając o tym niezwłocznie Wykonawcę. Za wystarczające uważa się powiadomienie telefoniczne dokonane co najmniej na jeden dzień przed dostawą posiłków do godziny 15.00. Zmiana ilości dzieci korzystających z posiłków nie stanowi zmiany umowy o zamówienia publiczne. W imieniu Zamawiającego powiadomienia Wykonawcy dokonują dyrektorzy poszczególnych szkół bądź upoważnieni przez nich pracownicy. Godziny dostarczania posiłków Wykonawca ustali z dyrektorami poszczególnych szkół. Odbioru posiłków będą dokonywali dyrektorzy poszczególnych szkół bądź upoważnieni przez nich pracownicy. Odbiór zużytych naczyń i sztućców jednorazowych oraz resztek niezjedzonych posiłków zapewnia Wykonawca. Wraz z podpisaną umową Zamawiający przekaże Wykonawcy adresy placówek oświatowych i dane osób wyznaczonych do wzajemnego współdziałania przy wykonywaniu umowy. Jadłospis winien obejmować: zupy z wkładką /np. mięsa/ trzy razy w tygodniu o obowiązującej gramaturze: zupa-350 ml, wkładka -100 gram pieczywo- 2 kromki chleba lub j bułka Kaloryczność- nie mniej niż 450 kcal, drugie danie dwa razy w tygodniu składające się z: mięso lub jego porcja ziemniaki, kasza lub ryż surówka o obowiązującej gramaturze posiłku: mięso lub jego porcja - 100 gram, ziemniaki-150 gram /lub zamiennie kasza, ryż/, surówka -100 gram. Kaloryczność -nie mniej niż 500 kcal. Co najmniej raz na dwa tygodnie zamiast dania z mięsem winien być dostarczony filet rybny /100 gram/ziemniaki surówka. Za danie z mięsem /z wyłączeniem dania z ryb/, jeden raz w tygodniu posiłek stanowić mogą pierogi, naleśniki z serem, krokiety, kopytka lub danie z makaronem o nominalnej gramaturze -250 gram. Do dań mięsnych nie zalicza się : bigosu, kaszanki, wątróbki. Temperatura posiłków winna wynosić: -zupa 75 C, drugie danie 63 C. Jadłospis układany będzie przez Wykonawcę na okres jednego miesiąca i po akceptacji przez Zamawiającego /Ośrodek Pomocy Społecznej w Zbąszynku/ dostarczany przez Wykonawcę do dyrektorów szkół z tygodniowym wyprzedzeniem. Zamawiający nie dopuszcza powtarzalności posiłków w ciągu 10 dni żywieniowych. Każda zmiana w jadłospisie wymaga akceptacji Zamawiającego. Posiłki powinny być przygotowywane i dostarczone w najwyższym standardzie, na bazie produktów najwyższej jakości i bezpieczeństwa zgodnie z normami HACCP oraz zbiorowego żywienia i wymogami sanitarno-epidemiologicznymi z uwzględnieniem norm określonych przez Instytut Żywności i Żywienia Dzieci i Młodzieży. Posiłki winny być wykonane z naturalnych produktów bez używania produktów typu instant czy gotowych półproduktów /np. mrożone pierogi, krokiety itp./ z gwarancją świeżości artykułów i produktów i przygotowane w dniu dostawy. 16. Posiłki Wykonawca będzie dostarczał własnym transportem /samochód spełniający wymogi sanitarno-techniczne do przewozu żywności/, na własny koszt /zgodnie z wymogami HACCP i Dobrych Praktyk/. Wykonawca ponosi koszty załadunku, transportu i rozładunku posiłków. 17. Przygotowanie i dostarczenie posiłków powinno być wykonywane przez kadrę posiadającą wymagane kwalifikacje zawodowe oraz w oparciu o bazę kuchenną do sporządzania posiłków. Wykonawca ma obowiązek pobierania oraz przechowywania próbek dostarczonych posiłków w specjalnie przeznaczonych do tego lodówkach przez okres 72 godzin od upływu dnia pobierania próbek. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania badań sprawdzających posiłki zarówno pod względem higienicznym jak i kalorycznym oraz dokonywania oceny jadłospisów pod kątem zgodności z zasadami racjonalnego żywienia i zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia. W przypadku stwierdzenia, że posiłki nie spełniają parametrów określonych w obowiązujących przepisach, normach, zaleceniach oraz w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, kosztami badania Zamawiający obciąży Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest podać adres miejsca, w którym przygotowywane będą posiłki oraz przedstawić dokumenty wydane przez odpowiedniego Powiatowego Inspektora Sanitarnego potwierdzające spełnienie wymagań do prowadzenia w/w działalności, w tym transportu posiłków. Dostarczane posiłki muszą spełniać wymagania wymienione w obowiązujących przepisach prawa dotyczącego żywności w szczególności: ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia /t.j.: Dz. U. z 2010 r.Nr 136, poz. 914 z późn. zm./; ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno spożywczych /t.j.: Dz. U.z 2005 r. Nr 171, poz. 1225 z późn. zm./; Rozporządzenia /WE/ Nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady Ministra z dnia 28 stycznia 2002 r. ustalające ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołujące Europejski Urząd ds. bezpieczeństwa żywności oraz ustanawiające procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności /Dz. Urz. WE L 31 z 01.02.2002, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 15, t. 6, str. 463/; Rozporządzenia /WE/ nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych /Dz. Urz. UE L 139 z 30.04.2004, str. 1, z późn. zm.;Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 34, str. 319/; Rozporządzenia /WE/ nr 1935/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 października 2004 r. w sprawie materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz uchylające dyrektywy 80/590/EWG i 89/109/EWG /Dz. Urz. UE L 338 z 13.11.2004, str. 4/..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.32.10.00-6, 55.52.00.00-1, 55.52.40.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 19.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający odstępuje od wymagana
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykonali w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizowali co najmniej dwie usługi w zakresie zbiorowego żywienia tj. dożywiania dzieci w szkole lub usługi prowadzenia stołówki, lokalu gastronomicznego lub gastronomicznych imprez dla grup większych niż 80 osób, z podaniem ich wartości, przedmiotu oraz daty i miejsca wykonania Do wykazu Wykonawca musi również dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie (poświadczenie należytego wykonania usługi),
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Osoby wykonujące prace przy produkcji lub w obrocie żywnością, wymagające bezpośredniego stykania się z produktami spożywczymi, muszą być zdrowe i dysponować stosownym, potwierdzającym to, orzeczeniem lekarskim wydawanym na podstawie przepisów ustawy o chorobach zakaźnych i zakażeniach. Każda osoba pracująca w gastronomii musi posiadać tzw. książeczkę sanepidowską, czyli książeczkę zdrowia (na potwierdzenie spełnienia tego warunku oferent załącza oświadczenie o posiadaniu przez Jego pracowników aktualnych badań)
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
posiadają polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
zaświadczenie z Państwowej Inspekcji Sanitarnej o braku przeciwwskazań do przygotowania posiłków w lokalu wskazanym przez oferenta oraz o dopuszczeniu środka transportu do przewozu posiłków
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zbaszynek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Zbąszynek ul. Rynek 1 66-210 Zbąszynek, Biuro nr 30.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Urzędu Miejskiego ul. Rynek 1, 66-210 Zbąszynek, biuro nr 15.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie