Gmina Zbąszynek
Zamawiający
Ogłoszenie nr 510116814-N-2019 z dnia 11-06-2019 r.
Gmina Zbąszynek: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: Zintegrowany System Ścieżek Rowerowych w gminach Babimost, Kargowa i Zbąszynek. Zaprojektowanie i wybudowanie ścieżki rowerowej nr 7 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 302 (Kręcko – Chlastawa) oraz ścieżki rowerowej nr 8 w ciągu drogi powiatowej 1213F (Dąbrówka Wlkp. – Rogoziniec) w ramach projektu Zintegrowany System Ścieżek Rowerowych w gminach Babimost, Kargowa i Zbąszynek RIT.IV.271. 1.2019.”znak postępowania:

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 2 – 5 i 9 Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 541240-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Zbąszynek, Krajowy numer identyfikacyjny 97077055700000, ul. Rynek  1, 66-210  Zbąszynek, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 683 849 140, e-mail przetargi@zbaszynek.pl, faks 683 849 484.
Adres strony internetowej (url): www.zbzszybek.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: Zintegrowany System Ścieżek Rowerowych w gminach Babimost, Kargowa i Zbąszynek. Zaprojektowanie i wybudowanie ścieżki rowerowej nr 7 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 302 (Kręcko – Chlastawa) oraz ścieżki rowerowej nr 8 w ciągu drogi powiatowej 1213F (Dąbrówka Wlkp. – Rogoziniec) w ramach projektu Zintegrowany System Ścieżek Rowerowych w gminach Babimost, Kargowa i Zbąszynek RIT.IV.271. 1.2019.”znak postępowania:
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
RIT.IV.271.5.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na sprawowaniu kompleksowego nadzoru inwestorskiego w ramach projektu „Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: Zintegrowany System Ścieżek Rowerowych w gminach Babimost, Kargowa i Zbąszynek. Zaprojektowanie i wybudowanie ścieżki rowerowej nr 7 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 302 (Kręcko – Chlastawa) oraz ścieżki rowerowej nr 8 w ciągu drogi powiatowej 1213F (Dąbrówka Wlkp. – Rogoziniec) w ramach projektu Zintegrowany System Ścieżek Rowerowych w gminach Babimost, Kargowa i Zbąszynek załącznik nr 7 do SIWZ. Zakres wymagań stawianych Inspektorowi nadzoru inwestorskiego. 1) Sprawowanie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania. 2) Inspektor zobowiązany jest do prowadzenia wizyt na terenie budowy, ilość wizyt będzie uzależniona od potrzeb wynikających z prowadzonych prac budowlano - montażowych, ewentualnych problemów itp., jednak nie rzadziej niż raz w tygodniu. 3) Do obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności zgodnych z: przepisami art. 25-27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, obowiązującymi przepisami, polskimi normami i zasadami wiedzy technicznej oraz w zakresie i w sposób określony we wzorze umowy, stanowiący załącznik nr 6 do niniejszego zamówienia. 4) Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należeć będzie w szczególności: a) zapewnienie profesjonalnego i kompetentnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami budowlanymi zgodnie z prawem, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r., Prawo budowlane oraz ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych, b) sprawdzenie i ocena dokumentacji projektowej na etapie realizacji umowy o roboty budowlane, c) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z kontraktem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, d) sprawdzanie, weryfikacja i akceptacja dokumentów przedkładanych przez wykonawców robót budowlanych, egzekwowanie zgodności opracowania dokumentów z wymogami Zamawiającego zawartymi w dokumentacji przetargowej na roboty budowlane oraz zasadami wiedzy technicznej:  podejmowanie decyzji o dopuszczeniu do użycia materiałów i wyrobów proponowanych przez Wykonawcę do wbudowania posiadających odpowiednie dokumenty potwierdzające parametry zgodne z dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną, jak również atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, itp. potwierdzające dopuszczenia stosowania tych wyrobów/materiałów w budownictwie, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie  kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów przed wbudowaniem oraz uporządkowania miejsc po zakończeniu robót,  polecanie wykonawcy przeprowadzenia dodatkowych badań materiałów budzących wątpliwości co do ich jakości, e) sprawdzenie kwalifikacji osób zatrudnionych przez wykonawców robót budowlanych, f) sprawdzenie czy używane przez wykonawców robót budowlanych urządzenia posiadają odpowiednie świadectwa i certyfikaty wymagane umową o roboty budowlane, sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych, g) sprawdzanie zgodności i autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które wykonawcy robót budowlanych są odpowiedzialni zgodnie z warunkami podpisanej z nimi umowy, h) w razie konieczności przeprowadzanie inspekcji oraz uczestniczenie podczas badań w miejscach wytwarzania elementów, komponentów oraz materiałów, i) kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę zasad BHP j) żądanie wstrzymywania robót w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z zamówieniem lub przepisami BHP k) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad (protokolarnie), l) żądanie od wykonawców robót, kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia bądź spowodować znaczne straty materialne (za zgodą Zamawiającego), m) weryfikowanie robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających w zakresie ich zasadności oraz w zakresie finansowym i rzeczowym, jeżeli wystąpi konieczność ich wykonania i zostaną one zgłoszone, n) udzielanie bieżących konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu, o) wydawanie wykonawcom robót, a w przypadkach określonych w umowie za zgodą Zamawiającego, poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy (jeśli dotyczy), w zakresie: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzenia robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, p) nadzór nad wszystkimi próbami - wystawianie lub potwierdzanie wystawionych przez Wykonawców świadectw prowadzonych prób, q) akceptacja wymaganej dokumentacji powykonawczej robót, r) udział w czynnościach odbiorowych robót oraz kompletnych instalacji budowlanych oraz uczestniczenie w przekazaniu ich do użytkowania poprzez skompletowanie dokumentów oraz współpracę z Zamawiającym w otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie, s) usługi w zakresie kontroli wykonawców robót budowlanych w zakresie terminów realizacji obowiązków wynikających z zawartej umowy na roboty budowlane, aspektów technicznych realizacji umowy, jakości robót, stosowanych urządzeń i ich prawidłowego funkcjonowania, t) odbiór od Wykonawcy robót budowlanych, weryfikacja i przekazanie Zamawiającemu kompletu dokumentacji powykonawczej, u) przeprowadzanie regularnych wizytacji i inspekcji terenu budowy z częstotliwością nie mniejszą niż 1 raz w tygodniu, v) sprawdzanie i odbieranie robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru końcowego gotowego obiektu budowlanego oraz udział w powołanych przez Zamawiającego komisjach odbiorowych, w) koordynowanie procesu realizacji inwestycji pomiędzy stronami umowy o roboty budowlane i uczestnikami procesu budowlanego (Zamawiającym, inspektorami, wykonawcą robót budowlanych, projektantem, podwykonawcami) x) wypełnianie uprawnień Zamawiającego przewidzianych dla inspektora nadzoru i członków zespołu inspektora nadzoru w umowie z wykonawcą robót budowlanych, y) doradzanie Zamawiającemu w czasie realizacji projektu w kwestiach technicznych związanych z całościowym zarządzaniem inwestycjami, z) egzekwowanie od wykonawców robót harmonogramów rzeczowo-finansowych realizacji robót budowlanych i ich aktualizacji, a także ich ocena pod kątem wiarygodności i rzetelności, aa) sprawdzanie dokumentacji i korespondencji przekazywanej przez wykonawców robót budowlanych pod kątem merytorycznym , bb) organizowanie, uczestniczenie i prowadzenie narad koordynacyjnych odbywających się w czasie realizacji inwestycji objętych zakresem rzeczowym projektu, z Wykonawcą, podwykonawcami, dalszymi podwykonawcami, dostawcami w celu nadzorowania i koordynowania przebiegu i jakości realizacji umowy o roboty budowlane, cc) regularne przekazywanie informacji do przedstawiciela Zamawiającego w sprawach związanych z inwestycją, w tym kwestii dotrzymywania lub opóźnień w dotrzymywaniu harmonogramu realizacji, związanych z inwestycjami postępowań administracyjnych i wszelkich innych procesów mających wpływ na kontrolę postępu realizacji inwestycji objętych zakresem rzeczowym projektu, dd) analizowanie i ocena problemów powstających podczas wykonywania robót budowlanych a także związanych z tym ewentualnych roszczeń zgłaszanych przez wykonawców, oraz rekomendowanie rozwiązań zapobiegających sporom lub opóźnieniom, ee) niezwłoczne informowanie Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach w postępie robót, sposobie ich wykonywania lub dostrzeżonych odstępstwach od zakładanej jakości robót, jak również o wszystkich problemach zaistniałych lub mogących zaistnieć wraz z propozycją sposobów ich rozwiązywania lub działań korygujących mających na celu usuwanie takich problemów, ff) proponowanie sposobu postępowania w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających, gg) dokonywanie oceny zaawansowania robót budowlanych realizowanych przez wykonawcę, w tym weryfikacja dokumentów rozliczeniowych potwierdzających zakres wykonanych robót budowlanych wraz z koniecznymi do rozliczenia załącznikami, hh) akceptacja faktur wystawianych przez wykonawców robót budowlanych pod katem zgodności z dokumentami rozliczeniowymi i współpraca z Zamawiającym w sprawach związanych z płatnościami na rzecz tych wykonawców, ii) weryfikacja zakresu rzeczowego częściowych rozliczeń wykonywanych robót budowlanych pod kątem ilościowym oraz jakościowym wykonanych robót: sprawdzanie kalkulacji szczegółowych lub kosztorysów powykonawczych przedkładanych przez wykonawcę robót budowlanych, sprawdzanie poprawności rzeczowej wystawionych faktur na roboty budowlane, weryfikacja zgodności z aktualnym postępem prac, prowadzenie zestawień rozliczanych faktur zgodnie z wymogami Zamawiającego. jj) kontrolowanie sposobu realizacji umowy o roboty budowlane przez wykonawców robót, pod kątem zabezpieczenia Zamawiającego przed ryzykiem solidarnej odpowiedzialności inwestora za ewentualne roszczenia podwykonawców i dalszych podwykonawców, kk) udział we wszelkich czynnościach odbiorowych wykonanych robót i próbach oraz uruchomieniach wykonanych instalacji oraz wbudowanych urządzeń, ll) weryfikacja kosztorysów inwestorskich i ofertowych w przypadku takiej konieczności, mm) egzekwowanie obowiązku opracowania przez wykonawców robót stosownych instrukcji eksploatacji oraz konserwacji urządzeń i instalacji, a także dostarczenia tych dokumentów w uzgodnionej ilości egzemplarzy do Zamawiającego, jak również przeprowadzenia szkoleń personelu wyznaczonego do dalszej eksploatacji obiektu, jego instalacji i urządzeń, nn) realizacja w okresie obowiązywania umowy o roboty budowlane uprawnień Zamawiającego, w tym z tytułu gwarancji i rękojmi w zakresie ujawnionych wad obiektu, a także udział (w charakterze eksperta) w egzekwowaniu roszczeń wobec wykonawców robót , w zakresie ujawnionych wad oo) branie (w charakterze mediatora) czynnego udziału w rozwiązywaniu sporów wynikłych na tle warunków umowy o roboty budowlane, pp) przekazywanie wszystkim członkom zespołu inspektora nadzoru wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego wykonywania obowiązków, qq) działanie zgodnie z dokumentacją projektową i nadzorowanie przestrzegania jej zapisów przez wszystkich uczestników procesu budowlanego, rr) opracowanie opinii dotyczących ewentualnych wad uznanych za nie nadające się do usunięcia oraz ewentualne rekomendowanie obniżenia wynagrodzenia wykonawców robót z określeniem utraty wartości robót budowlanych i kwot obniżonego wynagrodzenia za te roboty, ss) w okresie zgłaszania wad związanych z gwarancją jakości lecz nie dłużej niż przewiduje to końcowa data umowy o roboty budowlane, uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych oraz rozwiązywanie ewentualnych sporów, oraz odbiorach wad usuniętych przez wykonawców w wyniku przeglądów gwarancyjnych, tt) konsultowanie we własnym zakresie rozwiązań w zakresie branż niezbędnymi do wykonania kompletnego obiektu, z osobami posiadającymi odpowiednie doświadczenie oraz uprawnienia wymagane polskim prawem i warunkami umowy w zakresie branżowym (jeśli wystąpi taka konieczność). uu) zachowanie poufności informacji objętych tajemnicą handlową lub zawodową, według wytycznych Zamawiającego lub obowiązujących przepisów prawa w tym zakresie, vv) monitorowanie i stosowanie się do wszelkich zmian dotyczących przepisów, zasad, wytycznych i innych dokumentów związanych z realizacją umowy o roboty budowlane i bezzwłocznie pisemnie przekazywanie Zamawiającemu niezbędnych informacji i dokumentów dotyczących tych zmian, ww) zapewnienie - w sytuacji nieobecności jakiegokolwiek eksperta wynikającej z okresu urlopowego, choroby lub innych wypadków losowych - zastępstwa krótkoterminowego na okres nieobecności dla uniknięcia opóźnień w realizacji inwestycji; zastępstwo takie musi być uzgodnione i zaaprobowane na piśmie przez Zamawiającego. xx) sporządzanie dokumentacji fotograficznej bieżących etapów realizacji zadania oraz udostępnianie fotografii w wersji elektronicznej na prośbę Zamawiającego yy) udział w przeglądach gwarancyjnych wykonywanego przedmiotu zamówienia oraz nadzór nad usuwaniem ewentualnych usterek w ramach wynagrodzenia, o którym mowa w umowie (ryczałtowe) – bez dodatkowej zapłaty. Wymagany okres gwarancji i rękojmi od Wykonawcy robót budowlanych wynosi 5 lat od dnia końcowego protokołu odbioru robót bez uwag.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 71247000-1

SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22/05/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT 55380.00
Waluta PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie

Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe DARO Dariusz Czapla 66-400
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Kuratowskiej 5/9
Kod pocztowy: 66-400
Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Kraj/woj.: lubuskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy 18757.50
Oferta z najniższą ceną/kosztem 18757.50
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 31980.00
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych