Gmina Zbąszynek
Zamawiający
|
Ogłoszenie nr 510116814-N-2019
z dnia 11-06-2019 r.
Gmina Zbąszynek: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru
inwestorskiego dla zadania pn.: Zintegrowany System Ścieżek Rowerowych w
gminach Babimost, Kargowa i Zbąszynek. Zaprojektowanie i wybudowanie
ścieżki rowerowej nr 7 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 302 (Kręcko –
Chlastawa) oraz ścieżki rowerowej nr 8 w ciągu drogi powiatowej 1213F
(Dąbrówka Wlkp. – Rogoziniec) w ramach projektu Zintegrowany System
Ścieżek Rowerowych w gminach Babimost, Kargowa i Zbąszynek RIT.IV.271.
1.2019.”znak postępowania:
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 2 – 5 i 9 Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 541240-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Zbąszynek, Krajowy numer identyfikacyjny 97077055700000,
ul. Rynek
1,
66-210
Zbąszynek, woj.
lubuskie, państwo
Polska, tel.
683 849 140, e-mail
przetargi@zbaszynek.pl, faks
683 849 484.
Adres strony internetowej (url): www.zbzszybek.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego
dla zadania pn.: Zintegrowany System Ścieżek Rowerowych w gminach
Babimost, Kargowa i Zbąszynek. Zaprojektowanie i wybudowanie ścieżki
rowerowej nr 7 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 302 (Kręcko – Chlastawa)
oraz ścieżki rowerowej nr 8 w ciągu drogi powiatowej 1213F (Dąbrówka
Wlkp. – Rogoziniec) w ramach projektu Zintegrowany System Ścieżek
Rowerowych w gminach Babimost, Kargowa i Zbąszynek RIT.IV.271.
1.2019.”znak postępowania:
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
RIT.IV.271.5.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na
sprawowaniu kompleksowego nadzoru inwestorskiego w ramach projektu
„Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.:
Zintegrowany System Ścieżek Rowerowych w gminach Babimost, Kargowa i
Zbąszynek. Zaprojektowanie i wybudowanie ścieżki rowerowej nr 7 w ciągu
drogi wojewódzkiej nr 302 (Kręcko – Chlastawa) oraz ścieżki rowerowej nr
8 w ciągu drogi powiatowej 1213F (Dąbrówka Wlkp. – Rogoziniec) w ramach
projektu Zintegrowany System Ścieżek Rowerowych w gminach Babimost,
Kargowa i Zbąszynek załącznik nr 7 do SIWZ. Zakres wymagań stawianych
Inspektorowi nadzoru inwestorskiego. 1) Sprawowanie kompleksowego
nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania. 2) Inspektor zobowiązany
jest do prowadzenia wizyt na terenie budowy, ilość wizyt będzie
uzależniona od potrzeb wynikających z prowadzonych prac budowlano -
montażowych, ewentualnych problemów itp., jednak nie rzadziej niż raz w
tygodniu. 3) Do obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego należy
pełny zakres czynności zgodnych z: przepisami art. 25-27 ustawy z dnia 7
lipca 1994 r. – Prawo budowlane, obowiązującymi przepisami, polskimi
normami i zasadami wiedzy technicznej oraz w zakresie i w sposób
określony we wzorze umowy, stanowiący załącznik nr 6 do niniejszego
zamówienia. 4) Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należeć
będzie w szczególności: a) zapewnienie profesjonalnego i kompetentnego
nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami budowlanymi zgodnie z
prawem, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r., Prawo budowlane
oraz ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych, b)
sprawdzenie i ocena dokumentacji projektowej na etapie realizacji umowy o
roboty budowlane, c) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez
sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z kontraktem i pozwoleniem
na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, d) sprawdzanie,
weryfikacja i akceptacja dokumentów przedkładanych przez wykonawców
robót budowlanych, egzekwowanie zgodności opracowania dokumentów z
wymogami Zamawiającego zawartymi w dokumentacji przetargowej na roboty
budowlane oraz zasadami wiedzy technicznej: podejmowanie decyzji o
dopuszczeniu do użycia materiałów i wyrobów proponowanych przez
Wykonawcę do wbudowania posiadających odpowiednie dokumenty
potwierdzające parametry zgodne z dokumentacją projektową oraz
specyfikacją techniczną, jak również atesty, certyfikaty, deklaracje
zgodności, itp. potwierdzające dopuszczenia stosowania tych
wyrobów/materiałów w budownictwie, a w szczególności zapobieganie
zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do
stosowania w budownictwie kontrolowanie sposobu składowania i
przechowywania materiałów przed wbudowaniem oraz uporządkowania miejsc
po zakończeniu robót, polecanie wykonawcy przeprowadzenia dodatkowych
badań materiałów budzących wątpliwości co do ich jakości, e) sprawdzenie
kwalifikacji osób zatrudnionych przez wykonawców robót budowlanych, f)
sprawdzenie czy używane przez wykonawców robót budowlanych urządzenia
posiadają odpowiednie świadectwa i certyfikaty wymagane umową o roboty
budowlane, sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych, g)
sprawdzanie zgodności i autentyczności wszystkich certyfikatów,
ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które
wykonawcy robót budowlanych są odpowiedzialni zgodnie z warunkami
podpisanej z nimi umowy, h) w razie konieczności przeprowadzanie
inspekcji oraz uczestniczenie podczas badań w miejscach wytwarzania
elementów, komponentów oraz materiałów, i) kontrolowanie przestrzegania
przez wykonawcę zasad BHP j) żądanie wstrzymywania robót w przypadku
prowadzenia ich niezgodnie z zamówieniem lub przepisami BHP k)
potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad
(protokolarnie), l) żądanie od wykonawców robót, kierownika budowy lub
kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie
wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w
przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub
zdrowia bądź spowodować znaczne straty materialne (za zgodą
Zamawiającego), m) weryfikowanie robót zamiennych, dodatkowych lub
uzupełniających w zakresie ich zasadności oraz w zakresie finansowym i
rzeczowym, jeżeli wystąpi konieczność ich wykonania i zostaną one
zgłoszone, n) udzielanie bieżących konsultacji i doradztwa technicznego
Zamawiającemu, o) wydawanie wykonawcom robót, a w przypadkach
określonych w umowie za zgodą Zamawiającego, poleceń potwierdzonych
wpisem do dziennika budowy (jeśli dotyczy), w zakresie: usunięcia
nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także odkrycia
robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących
prowadzenia robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w
budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, p) nadzór
nad wszystkimi próbami - wystawianie lub potwierdzanie wystawionych
przez Wykonawców świadectw prowadzonych prób, q) akceptacja wymaganej
dokumentacji powykonawczej robót, r) udział w czynnościach odbiorowych
robót oraz kompletnych instalacji budowlanych oraz uczestniczenie w
przekazaniu ich do użytkowania poprzez skompletowanie dokumentów oraz
współpracę z Zamawiającym w otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie, s)
usługi w zakresie kontroli wykonawców robót budowlanych w zakresie
terminów realizacji obowiązków wynikających z zawartej umowy na roboty
budowlane, aspektów technicznych realizacji umowy, jakości robót,
stosowanych urządzeń i ich prawidłowego funkcjonowania, t) odbiór od
Wykonawcy robót budowlanych, weryfikacja i przekazanie Zamawiającemu
kompletu dokumentacji powykonawczej, u) przeprowadzanie regularnych
wizytacji i inspekcji terenu budowy z częstotliwością nie mniejszą niż 1
raz w tygodniu, v) sprawdzanie i odbieranie robót budowlanych
ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia w próbach i
odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz
przygotowanie i udział w czynnościach odbioru końcowego gotowego obiektu
budowlanego oraz udział w powołanych przez Zamawiającego komisjach
odbiorowych, w) koordynowanie procesu realizacji inwestycji pomiędzy
stronami umowy o roboty budowlane i uczestnikami procesu budowlanego
(Zamawiającym, inspektorami, wykonawcą robót budowlanych, projektantem,
podwykonawcami) x) wypełnianie uprawnień Zamawiającego przewidzianych
dla inspektora nadzoru i członków zespołu inspektora nadzoru w umowie z
wykonawcą robót budowlanych, y) doradzanie Zamawiającemu w czasie
realizacji projektu w kwestiach technicznych związanych z całościowym
zarządzaniem inwestycjami, z) egzekwowanie od wykonawców robót
harmonogramów rzeczowo-finansowych realizacji robót budowlanych i ich
aktualizacji, a także ich ocena pod kątem wiarygodności i rzetelności,
aa) sprawdzanie dokumentacji i korespondencji przekazywanej przez
wykonawców robót budowlanych pod kątem merytorycznym , bb)
organizowanie, uczestniczenie i prowadzenie narad koordynacyjnych
odbywających się w czasie realizacji inwestycji objętych zakresem
rzeczowym projektu, z Wykonawcą, podwykonawcami, dalszymi
podwykonawcami, dostawcami w celu nadzorowania i koordynowania przebiegu
i jakości realizacji umowy o roboty budowlane, cc) regularne
przekazywanie informacji do przedstawiciela Zamawiającego w sprawach
związanych z inwestycją, w tym kwestii dotrzymywania lub opóźnień w
dotrzymywaniu harmonogramu realizacji, związanych z inwestycjami
postępowań administracyjnych i wszelkich innych procesów mających wpływ
na kontrolę postępu realizacji inwestycji objętych zakresem rzeczowym
projektu, dd) analizowanie i ocena problemów powstających podczas
wykonywania robót budowlanych a także związanych z tym ewentualnych
roszczeń zgłaszanych przez wykonawców, oraz rekomendowanie rozwiązań
zapobiegających sporom lub opóźnieniom, ee) niezwłoczne informowanie
Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach w postępie robót, sposobie
ich wykonywania lub dostrzeżonych odstępstwach od zakładanej jakości
robót, jak również o wszystkich problemach zaistniałych lub mogących
zaistnieć wraz z propozycją sposobów ich rozwiązywania lub działań
korygujących mających na celu usuwanie takich problemów, ff)
proponowanie sposobu postępowania w przypadku konieczności wykonania
robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających, gg) dokonywanie oceny
zaawansowania robót budowlanych realizowanych przez wykonawcę, w tym
weryfikacja dokumentów rozliczeniowych potwierdzających zakres
wykonanych robót budowlanych wraz z koniecznymi do rozliczenia
załącznikami, hh) akceptacja faktur wystawianych przez wykonawców robót
budowlanych pod katem zgodności z dokumentami rozliczeniowymi i
współpraca z Zamawiającym w sprawach związanych z płatnościami na rzecz
tych wykonawców, ii) weryfikacja zakresu rzeczowego częściowych
rozliczeń wykonywanych robót budowlanych pod kątem ilościowym oraz
jakościowym wykonanych robót: sprawdzanie kalkulacji szczegółowych lub
kosztorysów powykonawczych przedkładanych przez wykonawcę robót
budowlanych, sprawdzanie poprawności rzeczowej wystawionych faktur na
roboty budowlane, weryfikacja zgodności z aktualnym postępem prac,
prowadzenie zestawień rozliczanych faktur zgodnie z wymogami
Zamawiającego. jj) kontrolowanie sposobu realizacji umowy o roboty
budowlane przez wykonawców robót, pod kątem zabezpieczenia Zamawiającego
przed ryzykiem solidarnej odpowiedzialności inwestora za ewentualne
roszczenia podwykonawców i dalszych podwykonawców, kk) udział we
wszelkich czynnościach odbiorowych wykonanych robót i próbach oraz
uruchomieniach wykonanych instalacji oraz wbudowanych urządzeń, ll)
weryfikacja kosztorysów inwestorskich i ofertowych w przypadku takiej
konieczności, mm) egzekwowanie obowiązku opracowania przez wykonawców
robót stosownych instrukcji eksploatacji oraz konserwacji urządzeń i
instalacji, a także dostarczenia tych dokumentów w uzgodnionej ilości
egzemplarzy do Zamawiającego, jak również przeprowadzenia szkoleń
personelu wyznaczonego do dalszej eksploatacji obiektu, jego instalacji i
urządzeń, nn) realizacja w okresie obowiązywania umowy o roboty
budowlane uprawnień Zamawiającego, w tym z tytułu gwarancji i rękojmi w
zakresie ujawnionych wad obiektu, a także udział (w charakterze
eksperta) w egzekwowaniu roszczeń wobec wykonawców robót , w zakresie
ujawnionych wad oo) branie (w charakterze mediatora) czynnego udziału w
rozwiązywaniu sporów wynikłych na tle warunków umowy o roboty budowlane,
pp) przekazywanie wszystkim członkom zespołu inspektora nadzoru
wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego wykonywania obowiązków,
qq) działanie zgodnie z dokumentacją projektową i nadzorowanie
przestrzegania jej zapisów przez wszystkich uczestników procesu
budowlanego, rr) opracowanie opinii dotyczących ewentualnych wad
uznanych za nie nadające się do usunięcia oraz ewentualne rekomendowanie
obniżenia wynagrodzenia wykonawców robót z określeniem utraty wartości
robót budowlanych i kwot obniżonego wynagrodzenia za te roboty, ss) w
okresie zgłaszania wad związanych z gwarancją jakości lecz nie dłużej
niż przewiduje to końcowa data umowy o roboty budowlane, uczestniczenie w
przeglądach gwarancyjnych oraz rozwiązywanie ewentualnych sporów, oraz
odbiorach wad usuniętych przez wykonawców w wyniku przeglądów
gwarancyjnych, tt) konsultowanie we własnym zakresie rozwiązań w
zakresie branż niezbędnymi do wykonania kompletnego obiektu, z osobami
posiadającymi odpowiednie doświadczenie oraz uprawnienia wymagane
polskim prawem i warunkami umowy w zakresie branżowym (jeśli wystąpi
taka konieczność). uu) zachowanie poufności informacji objętych
tajemnicą handlową lub zawodową, według wytycznych Zamawiającego lub
obowiązujących przepisów prawa w tym zakresie, vv) monitorowanie i
stosowanie się do wszelkich zmian dotyczących przepisów, zasad,
wytycznych i innych dokumentów związanych z realizacją umowy o roboty
budowlane i bezzwłocznie pisemnie przekazywanie Zamawiającemu
niezbędnych informacji i dokumentów dotyczących tych zmian, ww)
zapewnienie - w sytuacji nieobecności jakiegokolwiek eksperta
wynikającej z okresu urlopowego, choroby lub innych wypadków losowych -
zastępstwa krótkoterminowego na okres nieobecności dla uniknięcia
opóźnień w realizacji inwestycji; zastępstwo takie musi być uzgodnione i
zaaprobowane na piśmie przez Zamawiającego. xx) sporządzanie
dokumentacji fotograficznej bieżących etapów realizacji zadania oraz
udostępnianie fotografii w wersji elektronicznej na prośbę Zamawiającego
yy) udział w przeglądach gwarancyjnych wykonywanego przedmiotu
zamówienia oraz nadzór nad usuwaniem ewentualnych usterek w ramach
wynagrodzenia, o którym mowa w umowie (ryczałtowe) – bez dodatkowej
zapłaty. Wymagany okres gwarancji i rękojmi od Wykonawcy robót
budowlanych wynosi 5 lat od dnia końcowego protokołu odbioru robót bez
uwag.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 71247000-1
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE
NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O
CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie
na podstawie art.
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru
trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z
przepisami.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych
|