Gmina Zbąszynek
Zamawiający
Ogłoszenie nr 500081567-N-2017 z dnia 28-12-2017 r.
Gmina Zbąszynek: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.500.000,00 zł dla Gminy Zbąszynek

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 622985-N-2017
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500069107-N-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Zbąszynek, Krajowy numer identyfikacyjny 97077055700000, ul. Rynek  1, 66-210   Zbąszynek, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 683 849 140, e-mail przetargi@zbaszynek.pl, faks 683 849 484.
Adres strony internetowej (url): www. bip.zbaszynek.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.500.000,00 zł dla Gminy Zbąszynek
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
RIT.IV.271.19.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.500.000,00 zł dla Gminy Zbąszynek”3.2. Uchwała Nr XXXIV/93/2017 Rady Miejskiej w Zbąszynku z dnia 29 października 2017 roku w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Zbąszynek na 2017 rok, (przedstawiona uchwała zawiera planowaną wartość przychodów z tytułu kredytów i pożyczek długoterminowych w wysokości 3.400.000,00 zł (dotychczas zaciągnięto 1.900.000,00 zł), natomiast w § 3 części normatywnej, upoważnienie dla Burmistrza Zbąszynka, do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości ustalonego limitu, bez odrębnej zgody organu stanowiącego). 3.3. Szczegółowe warunki zamówienia: 3.3.1. Wysokość udzielanego kredytu, łącznie w kwocie 1.500.000,00 zł; 3.3.2. Przeznaczenie kredytu – kredyt przeznaczony jest na spłatę wcześniejszych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek długoterminowych; 3.3.3. Termin uruchomienia kredytu: Kwota 1.500.000,00 zł – nie później aniżeli 5 dni od daty otrzymania dyspozycji przez zamawiającego, poprzedzonej podpisaniem umowy (dyspozycja może być przedłożona najwcześniej w dniu podpisania umowy), W celu możliwości porównania ofert, prosimy o uwzględnienie daty zawarcia umowy na dzień 14.12.2017 r.; Całość kredytu możliwa do wykorzystania maksymalnie do 31 grudnia 2017r., Karencja w spłacie kapitału do 31 grudnia 2019 roku. 3.3.4. Spłata kredytu - w miesięcznych ratach kapitałowych, na koniec każdego miesiąca, począwszy od mie¬siąca stycznia 2020 roku do grudnia 2029 roku, wg poniższego: W latach 2020 -2029, roczna spłata kapitału w wysokości 150.000,00 zł, t.j. w każdym roku 12 m-cy x 12.500,00 zł (w m-cach od stycznia do grudnia), 3.3.6. Możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez dodatkowych opłat; 3.3.7. W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kapitału - odsetki płatne od faktyczne-go zadłużenia; 3.3.8. Spłata odsetek obejmuje okres jednego miesiąca; 3.3.9. Spłata odsetek w okresach miesięcznych – na koniec każdego miesiąca, począwszy od pierwszego, w którym uruchomiono kwotę kredytu, na podstawie zawiadomień Banku o ich wysokości i terminu wymagalności, przesłanych faxem lub drogą elektroniczną; 3.3.10. Spłata raty kapitałowej i odsetek na koniec każdego miesiąca należy uwzględnić na ostatni dzień miesiąca, z założeniem, że jeżeli ostatni dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy, wówczas termin spłaty kapitału i odsetek będzie przypadał na ostatni dzień roboczy każdego miesiąca. 3.3.11. Zabezpieczenie kredytu - weksel własny in blanco z wystawienia kredytobiorcy wraz z deklaracją wekslową oraz oświadczenie o poddaniu się egzekucji w trybie art.97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997roku Prawo Bankowe (Dz. U. 2015 poz.128 ze zm.); 3.3.12. Na wekslu i deklaracji wekslowej, zostanie złożona kontrasygnata skarbnika. 3.3.13. Rozliczenia między Zamawiającym a Bankiem dokonywane będą w złotych polskich (PLN); 3.3.14. Kredyt oprocentowany wg zmiennej stawki procentowej WIBOR 3M powiększonej o marżę banku, która przez cały okres kredytowania nie może być zwiększona. Stawka WIBOR 3M na każdy okres odsetko¬wy ustalana będzie na podstawie średniej arytmetycznej stawek WIBOR 3M obowiązują¬cych w okresie od pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca poprzedzającego dany okres odsetkowy, (do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć WIBOR 3M z dnia 24.11.2017 r.); 3.3.15. Zamawiający wyraża zgodę na udzielenie kredytu ze środków EBI, pod warunkiem, że nie nastąpi zmiana stron umowy i nie wpłynie to na zmianę warunków określonych w SIWZ; 3.3.16. Oferent wyraża zgodę na to, aby uruchomiony kredyt stanowił refundację wcześniej poniesionych wydatków w roku budżetowym; 3.3.17. Do wyliczenia wartości odsetek stosowany będzie kalendarz rzeczywisty, 365/366 dni w roku i rzeczywista liczba dni w miesiącu; 3.3.18. Wypłata środków z kredytu będzie następowała na rachunek wskazany przez Zamawiającego; 3.3.19. Bank będzie naliczał odsetki wyłącznie od wypłaconych transz kredytu; 3.3.20. Bank nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu; 3.3.21. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od uruchomienia kredytu lub skorzystania tylko z jego części bez podania przyczyny; 3.3.22. Kredyt udzielony w złotych polskich (PLN); 3.3.23. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych (dodatkowych) opłat oraz prowizji, związanych z usługą udzielonego kredytu; 3.3.24. Zamawiający nie wyraża zgody na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji w formie aktu notarialnego zgodnie z § 777 Kodeksu Postępowania Cywilnego; 3.3.25. Gmina dotychczas nie była objęta programem naprawczym ani nie jest w trakcie jego wprowadzania. 3.3.26. Wobec Gminy Zbąszynek nie były dotychczas prowadzone postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków. 3.3.27. Gmina Zbąszynek nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS i US. 3.4. Wykonawca zapłaci kary umowne: 3.4.1. Za zwłokę w udzieleniu transzy – odsetki ustawowe; 3.4.2. Za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca, w wysokości 10% sumy zamówienia; 3.5. Informacja dotycząca sytuacji finansowej gminy dostępna jest w załączniku nr 4 do SIWZ; 3.6. Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2013 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. 2013 poz.1692) średni kurs złotego w stosunku do EURO stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych wynosi 4,1749
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 66113000-5

Dodatkowe kody CPV: 66113000-5
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12/12/2017
IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT 315909.67
Waluta PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  3
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy 253103.22
Oferta z najniższą ceną/kosztem 253103.22
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 302891.23
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych