ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowegoDrukuj informacjęSprawa: Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego

Szczegóły informacji

Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Spraw Obywatelskich i Obronnych

Ogłoszono dnia: 2013-03-28 10:47:22

Termin załatwienia

Bez zbędnej zwłoki

Osoba kontaktowa

Monika Baksalary

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski
ul. Rynek 1
66-210 Zbąszynek
Biuro nr 8

Telefon kontaktowy

(0-68) 384 91 40 wew. 40

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

Przyjęcie formularza zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego

Miejsce odbioru

Urząd Miejski
ul. Rynek 1
66-210 Zbąszynek
Biuro nr 8

Wymagane Dokumenty

1. Wypełniony i podpisany formularzZgłoszenie wymeldowania z pobytu stałegolub „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego”.  
2. Dowód osobisty lub ważny paszport.
3. W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
   – pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania,
   – dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.

Czas realizacji

Bez zbędnej zwłoki

Opłaty

1. Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dot. realizacji obowiązku meldunkowego.
2. 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba zgłaszająca wymeldowanie działa przez pełnomocnika)

Tryb odwoławczy

Nie występuje

Uwagi

1. Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowanego pobytu obowiązany jest wymeldować się.
2. Osoba może się wymeldować z miejsca pobytu stałego/czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.
3. Wymeldowania z pobytu stałego/czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego  się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
4. Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun  prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U.               z 2013 r. poz. 267 ze zm.)
2.Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. Nr 217, poz. 1427 ze zm.).
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1628 ze zm.).
4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. Nr 220, poz.1306 ze zm.).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony