Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wymiana dowodu osobistegoDrukuj informacjęSprawa: Wymiana dowodu osobistegoSzczegóły informacji
Wymiana dowodu osobistego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Referat Spraw Obywatelskich i Obronnych
Ogłoszono dnia: 2013-03-28 10:47:21
Termin załatwienia
do 30 dni
Osoba kontaktowa
Barbara Niemiec-Kromska
Miejsce załatwienia
Urząd Miejski
ul. Rynek 1
66-210 Zbąszynek
Biuro nr 7
ul. Rynek 1
66-210 Zbąszynek
Biuro nr 7
lub dowolny organ gminy na terenie RP
Telefon kontaktowy
(068) 384 91 40 wew. 44
Adres e-mail
Błąd!
Sposób załatwienia
Wydanie dowodu osobistego
Miejsce odbioru
Urząd Miejski
ul. Rynek 1
66-210 Zbąszynek
Biuro nr 7
ul. Rynek 1
66-210 Zbąszynek
Biuro nr 7
Wymagane Dokumenty
1. Wniosek wydanie dowodu osobistego.
2. Kolorowa fotografia osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego, o wymiarach 35 x 45 mm, wykonana na jednolitym, jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami. Fotografia powinna być wykonana na papierze fotograficznym lub papierze fotograficznym przeznaczonym do drukarek. Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku. Do wniosku składanego w postaci elektronicznej załącza się plik zawierający fotografię o wymiarach co najmniej 492 x 610 pikseli i wielkości nie przekraczającej 2,5 MB, spełniającą powyższe wymogi.
3. Na żądanie organu, w przypadku niezgodności danych zawartych we wniosku z danymi w Rejestrze Dowodów Osobistych – skrócony odpis polskiego aktu urodzenia, w przypadku zawarcia małżeństwa – skrócony odpis polskiego aktu małżeństwa, orzeczenie sądu, dokument poświadczający obywatelstwo polskie.
4. Dotychczasowy dowód osobisty lub w przypadku jego utraty – ważny paszport (do wglądu).
2. Kolorowa fotografia osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego, o wymiarach 35 x 45 mm, wykonana na jednolitym, jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami. Fotografia powinna być wykonana na papierze fotograficznym lub papierze fotograficznym przeznaczonym do drukarek. Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku. Do wniosku składanego w postaci elektronicznej załącza się plik zawierający fotografię o wymiarach co najmniej 492 x 610 pikseli i wielkości nie przekraczającej 2,5 MB, spełniającą powyższe wymogi.
3. Na żądanie organu, w przypadku niezgodności danych zawartych we wniosku z danymi w Rejestrze Dowodów Osobistych – skrócony odpis polskiego aktu urodzenia, w przypadku zawarcia małżeństwa – skrócony odpis polskiego aktu małżeństwa, orzeczenie sądu, dokument poświadczający obywatelstwo polskie.
4. Dotychczasowy dowód osobisty lub w przypadku jego utraty – ważny paszport (do wglądu).
Czas realizacji
do 30 dni
Opłaty
Wolne od opłat skarbowych
Tryb odwoławczy
Wojewoda Lubuski
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 10.04.1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych ( t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993)
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 10.04.1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych ( t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993)
Uwagi
Krok po kroku:
1. Należy pobrać, wydrukować i wypełnić wniosek o wydanie dowodu osobistego.
2. Do wniosku dołączyć:
a. aktualną fotografię,
b. dotychczas posiadany dowód osobisty, a w przypadku jego utraty,paszport (do wglądu).
3. Wypełniony i podpisany własnoręcznie wniosek złożyć osobiście w siedzibie organu dowolnej gminy lub wysłać (wraz z załącznikami) w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, także do organu dowolnej gminy.
4. Otrzymanie potwierdzenia złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego z przewidywaną datą odbioru.
5. Odebrać dowód osobisty.
2. Do wniosku dołączyć:
a. aktualną fotografię,
b. dotychczas posiadany dowód osobisty, a w przypadku jego utraty,paszport (do wglądu).
3. Wypełniony i podpisany własnoręcznie wniosek złożyć osobiście w siedzibie organu dowolnej gminy lub wysłać (wraz z załącznikami) w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, także do organu dowolnej gminy.
4. Otrzymanie potwierdzenia złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego z przewidywaną datą odbioru.
5. Odebrać dowód osobisty.
1. Wniosek składa się osobiście, z wyjątkiem:
a. osoby małoletniej, która nie ukończyła 13. roku życia, za którą wniosek składają rodzice lub ustanowieni przez sąd opiekunowie albo jeden z rodziców lub ustanowionych przez sąd opiekunów wraz z pisemną zgodą drugiego z rodziców lub opiekuna ustanowionego przez sąd, poświadczoną za zgodność podpisu przez organ gminy lub notariusza;
b. osoby małoletniej, która ukończyła 13. rok życia, a nie ma obowiązku posiadania dowodu osobistego, za którą wniosek składa jeden z rodziców lub opiekun ustanowiony przez sąd;
c. osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, za którą wniosek składają rodzice albo jeden z rodziców wraz z pisemną zgodą drugiego z rodziców poświadczoną za zgodność podpisu przez organ gminy lub notariusza;
d. osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską lub osoby ubezwłasnowolnionej częściowo, za którą wniosek składa odpowiednio opiekun lub kurator ustanowiony przez sąd.
2. Przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego osobom, o których mowa powyżej jest wymagana obecność osoby małoletniej, jeżeli ukończyła 5 lat, osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie oraz osoby ubezwłasnowolnionej częściowo.
3. W przypadku niemożności złożenia wniosku o wydanie dowodu z powodu choroby, niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody, osoba zawiadamia o tym organ gminy, który zapewnia przyjęcie wniosku w miejscu pobytu tej osoby, jeżeli pozwalają na to okoliczności, w jakich się ona znajduje.
4. Dowód osobisty odbiera się osobiście. Z wyjątkiem następujących przypadków:
1) dowód osobisty wydany małoletniemu, który nie ukończył 13. roku życia, odbiera jeden z rodziców lub opiekunów ustanowionych przez sąd;
2) dowód osobisty wydany osobie ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską odbiera jeden z rodziców;
3) dowód osobisty wydany osobie ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską odbiera opiekun ustanowiony przez sąd;
4) dowód osobisty wydany małoletniemu, który ukończył 13. rok życia, niemającemu obowiązku posiadania dowodu osobistego, odbiera osobiście małoletni albo jeden z rodziców lub opiekun ustanowiony przez sąd;
5) dowód osobisty wydany osobie ubezwłasnowolnionej częściowo odbiera ta osoba albo kurator ustanowiony przez sąd.
5. W przypadku niemożności odbioru dowodu z powodu choroby, niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody, osoba zawiadamia o tym organ gminy, który zapewnia odbiór dowodu osobistego w miejscu pobytu tej osoby, jeżeli pozwalają na to okoliczności, w jakich się ona znajduje.
Podstawa prawna
Art. 79 i 83 z 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego Dz. U. 161 z 2004r. poz. 1688