ˆ

Co i jak załatwić - lista wydziałów

Lista informacji

  • Referat Infrastruktury Technicznej ›
  • Referat Ogólno-Administracyjny ›

    Kierownik Referatu: mgr Jan Makarewicz

    Siedziba: Urząd Miejski w Zbąszynku ul. Rynek 1

    Zakres spraw i zadań do realizacji: Do zadań Referatu Ogólno - Administracyjnego należy zapewnienie obsługi organizacyjnej Burmistrzowi, Zastępcy Burmistrza i Sekretarzowi, szkolenia i urlopy pracownicze, promocja Gminy, obsługa Rady Miejskiej oraz sprawy kancelaryjno – techniczne, a szczególności: a) przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu, b) obsługa centrali telefonicznej, c) prowadzenie ewidencji korespondencji, d) prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków i listów wpływających do Urzędu, e) przygotowywanie pomieszczeń i obsługa spotkań oraz zebrań organizowanych przez Burmistrza,Zastępcę Burmistrza i Sekretarza, f) nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych, g) przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi, wnioski i petycje oraz organizowanie ich kontaktów z Burmistrzem, Zastępcą Burmistrza, Sekretarzem bądź kierowanie ich do właściwych pracowników, h) prowadzenie biura obsługi interesanta 2. Obsługa administracyjno-gospodarcza Urzędu, a w szczególności: a) utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd, b) analiza kosztów funkcjonowania Urzędu oraz dbanie o terminowe uiszczanie opłat z tym związanych, 3. Prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy i dyrektorów szkół podstawowych i gimnazjum, a w szczególności: a) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników Urzędu, b) przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy, c) zapewnianie warunków do przeprowadzenia okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników Urzędu, d) zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy, e) przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy, f) ewidencja czasu pracy pracowników, g) kompletowanie wniosków emerytalno – rentowych, h) organizowanie w porozumieniu z Sekretarzem Gminy szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników, j) przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych, 4. Prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy, a w szczególności: a) okresowa analiza stanu bhp i zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy tego stanu, b) przeprowadzenie kontroli warunków pracy, c) rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy, d) przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń i instrukcji dotyczących bhp i ochrony p.poż., oraz prowadzenie ewidencji i szkoleń pracowników Urzędu z zakresu bhp i ochrony p.poż. 5. zapewnienie obsługi administracyjnej Rady Miejskiej w Zbąszynku, jej komisji oraz sprawy kancelaryjno-techniczne, a w szczególności: a) przygotowywanie, we współpracy z właściwymi merytorycznie referatami i stanowiskami pracy,materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów, b) przechowywanie uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza, c) przekazywanie – za pośrednictwem sekretariatu – korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych, d) przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji, e) podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady, jej komisji, f) protokołowanie posiedzeń, sesji, zebrań i spotkań, g) prowadzenie rejestru uchwał oraz innych postanowień Rady i komisji Rady, h) prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych, i) organizowanie szkoleń radnych, j) prowadzenie spraw związanych z radami sołeckimi oraz zebraniami wiejskimi (przechowywanie dokumentów, realizacja wniosków itp.), k) prowadzenie rejestru korzyści, oświadczeń majątkowych i innych spraw radnych, l) przygotowywanie aktualnych materiałów z pracy Rady i przekazywanie do opublikowania w Biuletynie Informacji Publicznej. 6. Prowadzenie spraw związanych z kulturą i sztuką oraz kulturą fizyczną, wypoczynkiem i rekreacją za wyjątkiem spraw przekazanych do prowadzenia Ośrodkowi Kultury, Sportu i Rekreacji w Zbąszynku, a w szczególności: a) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań z zakresu ochrony dóbr kultury i muzeów, b) nadzorowanie bibliotek publicznych, c) realizacja zadań gminy z zakresu kultury fizycznej w tym sportu, rekreacji i wypoczynku. 7. Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Urzędu, a w szczególności: a) prenumerata dzienników urzędowych i czasopism, b) zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie, w tym materiały biurowe i kancelaryjne, c) prowadzenie magazynu materiałów biurowych i kancelaryjnych, d) prowadzenie gospodarki drukami i formularzami. 8. Prowadzenie spraw związanych z promocją Gminy, a w szczególności: a) gromadzenie informacji o Gminie i przygotowywanie materiałów promujących Gminę na zewnątrz. b) prowadzenie spraw dotyczących współpracy Gminy z innymi samorządami i zagranicą. c) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej i strony internetowej Gminy. 9. Prowadzenie spraw związanych z obsługą informatyczną Urzędu Miejskiego w Zbąszynku, a w szczególności: a) opieka, nadzór, wdrażanie i aktualizowanie programów użytkowych, w tym antywirusowych znajdujących się w komputerach Urzędu Miejskiego, b) opieka, nadzór i wdrażanie programów specjalistycznych typu kadry, płace, oraz programów wspomagających zarządzanie Urzędem (system finansowo-księgowy), c) opieka, nad stroną internetową Urzędu Miejskiego oraz nad stroną Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Zbąszynek oraz wprowadzanie dodatkowych danych, a także wprowadzanie zmian i w miarę potrzeb zmian wyglądu graficznego do wyżej wymienionych stron, d) nadzór nad wdrożeniem podpisu elektronicznego, e) wdrożenie programu wspomagającego nadzór nad obiegiem dokumentów w urzędzie (elektroniczny obieg dokumentów), f) nadzór nad monitoringiem miasta, i) inicjowanie zmian dot. rozwoju informatycznego Urzędu.

    Telefon kontaktowy: (0-68) 384-91-40 wew.48

    Godziny urzędowania: poniedziałek od 7:30 do 17:00 wtorek od 7:30 do 15:30 środa od 7:30 do 15:30 czwartek od 7:30 do 15:30 piątek od 7:30 do 14:00

    Wyślij e-mail: Wyślij e-mail

  • Referat Mienia Komunalnego i Geodezji ›
  • Referat Oświaty ›
  • Referat Budżetu i Finansów ›
  • Referat Spraw Obywatelskich i Obronnych ›
  • Referat Mienia Komunalnego i Geodezji ›