Co i jak załatwić - lista wydziałów
Lista informacji
- Referat Infrastruktury Technicznej ›
- Referat Ogólno-Administracyjny ›
- Referat Mienia Komunalnego i Geodezji ›
- Referat Oświaty ›
- Referat Budżetu i Finansów ›
Kierownik Referatu: mgr Aneta Nawracała
Siedziba: Urząd Miejski w Zbąszynku ul. Rynek 1
Zakres spraw i zadań do realizacji: 1. Do zadań Referatu Budżetu i Finansów należy: a) przygotowanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza, b) udzielanie pomocy Burmistrzowi w wykonywaniu budżetu Gminy, c) uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy, d) zapewnienie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu, e) przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonywania obowiązków z zakresu sprawozdawczości, f) sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych, g) prowadzenie ksiąg rachunkowych, h) dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego, i) przygotowywanie sprawozdań finansowych, j) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, 2. Do zadań Referatu należy również prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy, a w szczególności: a) prowadzenie ewidencji podatków i inkasentów, b) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych Gminie jako organowi podatkowemu, c) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat, d) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego, e) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych, f) przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat, g) dokonywanie bieżącej kontroli przekazywania na rzecz budżetu gminy opłat skarbowych, h) przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat. i) nadzór nad finansami gminnych jednostek oświatowych. 3. Prowadzenie archiwum zakładowego.
Telefon kontaktowy: (0-680 384-91-40 wew. 55
Godziny urzędowania: poniedziałek od 7:30 do 17:00 wtorek od 7:30 do 15:30 środa od 7:30 do 15:30 czwartek od 7:30 do 15:30 piątek od 7:30 do 14:00
- Podatek od nieruchomości od osób prawnych
- Podatek od nieruchomości od osób fizycznych
- Podatek rolny od osób prawnych
- Podatek rolny od osób fizycznych
- Podatek leśny od osób prawnych
- Podatek leśny od osób fizycznych
- Odroczenia, umorzenia, rozłożenia na raty
- Zaświadczenia o wielkości użytków rolnych
- Zwrot podatku akcyzowego
- Podatek od środków transportowych osoby fizyczne i osoby prawne
- Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach
- Referat Spraw Obywatelskich i Obronnych ›
- Referat Mienia Komunalnego i Geodezji ›