Co i jak załatwić - lista wydziałów
Lista informacji
- Referat Infrastruktury Technicznej ›
Kierownik Referatu: mgr inż. Hubert Cichy
Siedziba: Urząd Miejski w Zbąszynku ul. Rynek 1 Biuro nr 3
Zakres spraw i zadań do realizacji: Do zadań Referatu Rozwoju Infrastruktury Technicznej należy: a) prowadzenie adaptacji i remontów, napraw i konserwacji budynku Urzędu, pomieszczeń i wyposażenia biurowego, b) prowadzenie i nadzorowanie inwestycji gminnych, c) zadania związane z ochroną przeciwpożarową Urzędu (badania instalacji elektrycznej, odgromowej i gazowej), d) organizowanie przetargów na roboty, remonty i usługi (na potrzeby Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy), e) wyposażanie gruntów w urządzenia komunalne, 2. Sprawy planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych, a w szczególności: a) przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy, b) koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzeniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, c) przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów, d) prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, e) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowywanie wyników tej oceny oraz analiza wniosków w sprawach sporządzania lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego, f) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, decyzjami celu publicznego, decyzjami środowiskowymi g) rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenów wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu, h) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości, 3. Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnymi i ulicami miejskimi, a w szczególności: a) przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy, dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnej kategorii, b) projektowanie przebiegu dróg, c) budowę, modernizację i ochronę dróg, d) zarządzanie drogami, e) określanie szczególnego korzystania z dróg, w tym wykorzystania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne, f) koordynowanie i obsługa współpracy z innymi zarządcami dróg publicznych. 4. Prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska i rolnictwem, a w szczególności dotyczących: a) łowiectwa, b) zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych, c) ochrony i kształtowania środowiska w tym: zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów, ochrony środowiska przed odpadami, utrzymanie czystości i porządku, d) nasiennictwa, e) gospodarki wodnej, f) ochrony powietrza atmosferycznego, g) tworzenia i utrzymania terenów zielonych, h) planowania zabezpieczenia energetycznego, ciepłowniczego i gazowego na terenie Gminy, i) zaopatrzenia mieszkańców miasta i gminy w wodę, nadzoru nad eksploatacją ujęć wody i wodociągów, j) odprowadzania ścieków i utrzymania urządzeń odbierających ścieki, k) prowadzenia i rozliczania finansów rad sołeckich. 5. Prowadzenie spraw z zakresu ustawy o zamówieniach publicznych, a w szczególności: a) przygotowywanie kompletnej dokumentacji dot. zamówień publicznych, b) udzielanie pomocy merytorycznej innym pracownikom Urzędu i jednostkom organizacyjnym Gminy, w zakresie ustawy o zamówieniach publicznych, 6. Prowadzenie spraw związanych z określaniem cen urzędowych za usługi przewozowe gminnego transportu zbiorowego oraz za przewozy taksówkami, a także określanie stref cen obowiązujących przy przewozie osób i ładunków taksówkami osobowymi i bagażowymi. 7. Opracowywanie programów gospodarczych wspólnie z kierownikiem Urzędu, w tym wykonywania prac studialnych i prognostycznych. 8. Analizowanie i diagnozowanie zjawisk społecznych i gospodarczych występujących na obszarze Gminy i gmin sąsiednich. 9. Zagospodarowania i utrzymania porządku na terenie cmentarzy, w tym cmentarzy wojennych i poniemieckich. 10. Pozyskiwanie pozabudżetowych środków finansowych na realizowane zadania -inwestycje, prowadzone przez Gminę, a także: a) pomoc merytoryczna pracownikom Urzędu i pracownikom gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie pozyskiwania środków finansowych na realizowane przez nich zadania, b) przygotowywanie i składanie wniosków o dofinansowanie zadań realizowanych przez Gminę Zbąszynek, c) prowadzenie rozliczenia inwestycji – projektów, d) współdziałanie ze stowarzyszeniami i innymi organizacjami, których Gmina Zbąszynek jest członkiem takimi jak Euroregion „Sprewa – Nysa – Bóbr”, Związek Miast Polskich, Region Kozła”.
Telefon kontaktowy: 068-384-91-40 wew. 54
Godziny urzędowania: poniedziałek od 7:30 do 17:00 wtorek od 7:30 do 15:30 środa od 7:30 do 15:30 czwartek od 7:30 do 15:30 piątek od 7:30 do 14:00
- Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia
- Usuwanie drzew i krzewów
- Przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy
- Ustalenie numeru porządkowego budynku (wybudowanego/ w trakcie budowy/ prognozowanego do wybudowania)
- Zaświadczenie o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego oraz w studium
- Zmiana decyzji o warunkach zabudowy
- Lokalizacja inwestycji celu publicznego
- Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej
- Zezwolenie na lokalizację/przebudowę/zjazdu
- Opiniowanie stałej/czasowej organizacji ruchu
- Wniosek o wydanie zaświadczenia
- Referat Ogólno-Administracyjny ›
- Referat Mienia Komunalnego i Geodezji ›
- Referat Oświaty ›
- Referat Budżetu i Finansów ›
- Referat Spraw Obywatelskich i Obronnych ›
- Referat Mienia Komunalnego i Geodezji ›