ˆ

Co i jak załatwić - lista wydziałów

Lista informacji

  • Referat Infrastruktury Technicznej ›
  • Referat Ogólno-Administracyjny ›
  • Referat Mienia Komunalnego i Geodezji ›

    Kierownik Referatu: Halina Kaczmarek

    Siedziba: Urząd Miejski w Zbąszynku ul. Rynek 1 Biuro nr 17

    Zakres spraw i zadań do realizacji: 1. Do zadań Referatu Mienia Komunalnego i Geodezji należą sprawy z zakresu gospodarki gruntami i wywłaszczania nieruchomości oraz z dziedziny gospodarki lokalowej, a w szczególności: a) administrowanie, gospodarowanie i zarządzanie lokalami mieszkalnymi i użytkowymi oraz nieruchomościami zabudowanymi, b) zamiana lokali, c) przyznawanie lokali mieszkalnych, w tym socjalnych i zastępczych oraz zapewnienie w razie potrzeby czasowego zakwaterowania osób zwolnionych z zakładów karnych, d) przejmowanie zakładowych budynków mieszkalnych, e) egzekucja w sprawach lokalowych i usuwanie skutków samowoli lokalowej, f) sprzedaż lokali mieszkalnych i użytkowych stanowiących mienie gminne, g) gospodarowanie i zarządzanie komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywanie, oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie i w zarząd, h) ustalanie wartości gruntów komunalnych, cen i opłat za korzystanie z nich, i) organizowanie przetargów na nieruchomości komunalne, j) nabywanie nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy, k) sprawy związane z komunalizacją gruntów, l) prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych, m) tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy, n) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego, o) przeciwdziałanie nieformalnemu obrotowi ziemią. 2. Ochrona gruntów rolnych i leśnych w tym: a) przeznaczenie gruntów na cele nierolnicze lub nieleśne, b) wyłączanie gruntów z produkcji, c) rolniczego wykorzystania gruntów, 3. Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych. 4. Ustalanie czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych. 5. Sprawy z zakresu targów i targowisk. 6. Prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia, a w szczególności: a) tworzenie i utrzymywanie oraz przekształcanie i likwidacje zakładów opieki zdrowotnej, b) zwalczanie chorób zakaźnych. 7. Sprawy wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi – prowadzenie dokumentacji komisji ds. przeciwdziałania alkoholizmowi. 8. Przygotowywanie umów na prowadzenie zajęć w świetlicach socjoterapeutycznych oraz kontrolowanie i rozliczanie godzin pracy, 9. Sprawy z zakresu przeciwdziałania narkomanii. 10. Sprawy składek czynszów i opłat za lokale i nieruchomości budynkowe. 11. Prowadzenie spraw związanych z dodatkami mieszkaniowymi. 12. Prowadzenie spraw związanych z ewidencją działalności gospodarczej w gminie. 13. Prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem działalności stowarzyszeń, klubów i organizacji.

    Telefon kontaktowy: (0-68) 384-91-40 wew. 37

    Godziny urzędowania: poniedziałek od 7:30 do 17:00 wtorek od 7:30 do 15:30 środa od 7:30 do 15:30 czwartek od 7:30 do 15:30 piątek od 7:30 do 14:00

    Wyślij e-mail: Wyślij e-mail

  • Referat Oświaty ›
  • Referat Budżetu i Finansów ›
  • Referat Spraw Obywatelskich i Obronnych ›
  • Referat Mienia Komunalnego i Geodezji ›