ˆ

Co i jak załatwić - lista wydziałów

Lista informacji

  • Referat Infrastruktury Technicznej ›
  • Referat Ogólno-Administracyjny ›
  • Referat Mienia Komunalnego i Geodezji ›
  • Referat Oświaty ›

    Kierownik Referatu: mgr Barbara Stasik

    Siedziba: Urząd Miejski w Zbąszynku ul. Rynek 1 Biuro nr 12

    Zakres spraw i zadań do realizacji: Do zadań Referatu Oświaty należy organizowanie i pełnienie nadzoru nad realizacją zadań Gminy w zakresie oświaty i kadr, a w szczególności: a) przygotowanie projektów regulaminów, projektów uchwał dotyczących przekształcania bądź likwidowania jednostek oświatowych oraz innych dokumentów o charakterze organizacyjnym, b) kształtowanie sieci przedszkoli i szkół prowadzonych przez Gminę Zbąszynek, c) prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych, d) przygotowywanie do zaopiniowania arkuszy organizacyjnych szkół prowadzonych przez Gminę Zbąszynek, e) tworzenie zasad przeprowadzania konkursów wyłaniających kandydatów na dyrektorów szkół prowadzonych przez Gminę Zbąszynek, f) przygotowywanie materiałów do oceniania dyrektorów gminnych jednostek oświatowych, g) opracowywanie kryteriów w zakresie wynagradzania dyrektorów szkół i przedstawianie ich do zatwierdzenia, h) koordynowanie działalności oświatowo – wychowawczej na terenie Gminy, i) nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, j) udzielanie pomocy dyrektorom gminnych jednostek oświatowych w zakresie stosowania aktów prawnych dotyczących organizacji i funkcjonowania oświaty, k) sporządzanie materiałów analitycznych dotyczących organizacji placówek na każdy rok szkolny i przedkładanie tych wniosków z analizy Burmistrzowi, l) organizowanie dowozu uczniów do szkół oraz rozliczanie kosztów materialnych dowozów, ł) organizacja działania systemu informacji oświatowej (SIO) m) prowadzenie spraw z zakresu awansu zawodowego nauczycieli, n) prowadzenie spraw dotyczących udzielania pomocy materialnej dla uczniów - stypendia i zasiłki szkolne, o) prowadzenie spraw dotyczących zwrotu kosztów kształcenia młodocianych 2. Prowadzenie spraw związanych z księgowością oświaty w gminie: a) przygotowywanie rocznych planów budżetowych jednostek oświatowych, b) obsługa finansowo – księgowa inwestycji realizowanych z budżetów jednostek oświatowych, c) prowadzenie ewidencji finansowo – księgowej składników majątkowych w Urzędzie Miejskim oraz prowadzenie nadzoru nad księgowością materiałową szkół, d) prowadzenie spraw płacowych pracowników oświaty, e) prowadzenie obsługi księgowej placówek oświatowych – przedszkoli i szkół prowadzonych przez Gminę Zbąszynek, f) gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie w formie elektronicznej dokumentów ubezpieczeniowych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, g) obsługa konta Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, h) rozliczanie dotacji dla przedszkoli niepublicznych 3. Prowadzenie spraw osobowych dyrektorów szkół prowadzonych przez Gminę Zbąszynek, a w szczególności: a) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych, b) przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy, c) zapewnianie warunków do przeprowadzenia okresowych ocen kwalifikacyjnych, d) przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy, e) kompletowanie wniosków emerytalno – rentowych, 4. Prowadzenie archiwum zakładowego.

    Telefon kontaktowy: (0-68) 384-91-40 wew. 49

    Godziny urzędowania: poniedziałek od 7:30 do 17:00 wtorek od 7:30 do 15:30 środa od 7:30 do 15:30 czwartek od 7:30 do 15:30 piątek od 7:30 do 14:00

    Wyślij e-mail: Wyślij e-mail

  • Referat Budżetu i Finansów ›
  • Referat Spraw Obywatelskich i Obronnych ›
  • Referat Mienia Komunalnego i Geodezji ›